Joaquín Collado ha passat pels balls de saló, les danses urbanes i la dansa contemporània; per estudis de Belles Arts i d’Interpretació; pel ioga i el pilates. I amb tots aquests llenguatges i materials de naturalesa gairebé contrària ha desembocat en creacions de cossos múltiples, monstruosos o poètics, segons l’instant. També ha ballat amb La Veronal i col·labora habitualment amb la companyia de teatre Ça Marche, però sembla que ha arribat l’hora de la seva afirmació personal. El fet que, des de l’any 2022, sigui artista associat al Mercat de les Flors l’ha ajudat a reflexionar sobre la pròpia pràctica “en torn a la dansa i els seus processos, al gest de ballar-se, la pedagogia i la transmissió”. En la mateixa direcció l’ha impulsat el màster d’investigació teòrica, escriptura i anàlisis de dansa, que ha cursat a la Universitat París 8 Vincennes-Saint-Denis, on es defensa la idea de dansa com a pràctica “de producció de coneixement (savoir-sentir)" i “movilitzadora de qüestions polítiques, socials i filosòfiques”. Allà va coincidir amb els aldarulls per la llei de les pensions, que van afegir “un caràcter agitat i una mica caòtic a l’experiència”, però sobretot hi va guanyar eines per entendre's "com a artista i, per extensió, entendre el món en el que em situo”. Ja abans el pensament situat i la natura havien format part dels seus interessos i del seu vocabulari en obres com Nereidas (2017), Crisálida (2019), Zoo! (2021) o la que ara estrena, Hacia un sol negro. També n'és una mostra el festival Paisaje, que va crear fa quatre anys al municipi rural de Villamalea (Albacete), d’on procedeix, i on també ha projectat La Champiñonera, un espai de trobada entre artistes i agents culturals, actualment en construcció. Però està content de tornar a ser a Barcelona. “Sempre que surto fora, em reafirmo que m’agrada viure aquí, que m’interessen moltes artistes d'arts escèniques espanyoles, el que conec i tot el que em queda per conèixer, i que em ve molt de gust continuar fent comunitat amb les meves companyes” Llegir més+
Hacia un sol negro - 2023-2024
Laboratori d’espectadorXs amb Joaquin Collado, creador de la peça ‘Hacia un sol negro’ - 2023-2024
Søren Evinson, artista associat al Mercat de les Flors (Temporada 2024/2025), es va formar en l'Institut del Teatre de Barcelona i va completar estudis de màster en Central School of Speech and Drama, Universitat de Londres. Va viure sis anys en la capital britànica, on va desenvolupar la pràctica artística en col·laboració amb altres artistes i va mostrar les seves peces en espais no convencionals. A través del cos, el text i l'espai, genera situacions que especulen amb diferents estructures de poder. La peça 'Vanity Poverty Revenge' parteix de diverses consideracions entorn de la pobresa i la seva estetització a la cultura. Com la pobresa és tractada com una iteració més de la lògica extractiva de la cultura. A través de l'exposició del caminar, la paraula i la moda, 'Vanity Poverty Revenge' s'organitza passarelísticament per situar una sèrie d'accions destinades al saqueig de les mirades i de l'espai que s'hi ocupa. 'Vanity Poverty Revenge' se centra sobre l'organització dels cossos en la instància en què es constitueixen en multitud, bandada, horda, etc. Formes d´unió que informen d´una fricció i una fractura entre individu i societat més que d´una harmonia Llegir més+
La coreògrafa espanyola-neerlandesa Marina Mascarell va ser guardonada amb el prestigiós Premi de Dansa del BNG Bank 2015 per ser una artista amb gran talent i projecció. Des de l’any 2012 treballa com a coreògrafa independent i ha creat peces per grans companyies com el Nederlands Dans Theater I de La Haia, l’Scapino Ballet de Rotterdam, el Dance Forum Taipei, el Ballet Junior de Ginebra o el Ballet de l’Òpera de Lió; al Mercat vam veure Mongrel, creació per a la GöteborgsOperans Danskompani. El seu treball creatiu és una contínua descoberta de temes absolutament actuals del món en què vivim. Mascarell va mostrar dues creacions, durant la temporada 2021-2022, ambdues coproduccions del Mercat: orthopedica corporatio i Bird Dog, una creació en format online life streaming sorgida de les necessitats de creació que van provocar nous formats durant la pandèmia Llegir més+
Bird Dog - 2021-2022
Orthopedica corporatio - 2021-2022
Three Times Rebel - 2017-2018
La temporada 2021-22 iniciem una col·laboració amb Humanhood com a artistes associats per tal d’acompanyar el treball d’aquesta companyia catalana i britànica i fer visibles les seves creacions. Presentem dues peces: Zero, un duet ja estrenat a Barcelona que volem tornar a oferir a la ciutat, i la nova creació Infinit, en coproducció amb l’estructura londinenca Sadler’s Wells i el mateix Mercat de les Flors.
∞ [Infinit] - 2021-2022
∞ (funció escolar) - 2021-2022
Zero - 2021-2022
Ballarí i coreògraf entre Barcelona i Brussel·les, es va formar a MDT (Amsterdam) i PARTS (Brussel·les) després dels seus estudis de filosofia i d’enginyeria multimèdia a Barcelona. L’exploració i la traducció d’estructures musicals i composicions en la coreografia i la invitació a l’espectador a percebre i escoltar les obres proposades se situa al cor del seu treball coreogràfic. Col·labora de manera habitual amb el coreògraf Thomas Hauert. Sota el nom de la companyia ACME, porta a terme molts projectes artístics, tan educatius com per escena Llegir més+
CÈL·LULA #1: Flamingos (2019-20) - 2019-2020
CÈL·LULA#1: Flamingos - 2018-2019
CÈL·LULA#1: Flamingos (sessió GRADA JOVE) - 2018-2019
CÈL·LULA#1: (sesión GRADA JOVEN) - 2018-2019
Taller SLOW SPORTS KIDS para niños y niñas - 2017-2018