• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Festival IF amb el Mercat de les Flors. Cos, objecte, moviment

I si tot allò que ens envolta fos també una altra cosa? Amb aquesta pregunta va néixer la plataforma IF l’any 2015, quan va organitzar un simposi acadèmic a l’Institut del Teatre, l’edició del llibre Figures del Desdoblament i una gran exposició amb el mateix títol al Centre d’Arts Santa Mònica, on també hi va programar un cicle de presentacions per fomentar i donar a conèixer el món de les titelles i del teatre visual i d’objectes en totes les seves vessants.

Avui, el Mercat de les Flors se suma a l’interrogant per oferir algunes respostes conjuntes. Els treballs sobre la figuració escènica i els jocs sobre la percepció que protagonitzen el Festival IF Barcelona, impregnen igualment moltes de les peces coreogràfiques que composen la temporada del Mercat de les Flors. Aquesta trobada en els interessos es deu, segurament, a la lectura  metafòrica d’aquestes qüestions en el context d’alta complexitat en el que vivim; el nostre entorn avui és espai multidimensional fet de mil capes (socials, culturals, tecnològiques i econòmiques) on els objectes ens parlen i les persones s’emmascaren. Per això, l’espai, el cos, l’objecte i el moviment són els elements d’interacció en el nostre dia a dia, i en aquestes obres.

En la curadoria compartida entre el Festival IF Barcelona i el Mercat de les Flors s’han reunit alguns artistes ja coneguts d’aquesta sala -com David Climent, el creador del teatre bastard de Los Corderos sc, que actuarà amb els madrilenys d’El Canto de la Cabra, la ballarina plena d’ironia Macarena Recuerda Shepherd o l’italiana Federica Porello, col·laboradora habitual de Mal Pelo- amb altres com el “geòleg del pensament” Jaime Refoyo un i l’escenògrafa i performer Xesca Salvà. També hi haurà Xavier Bobés, el manipulador d’objectes autodidacta que, des de fa més de 15 anys, ha traçat un camí particular entre el món de la performance i el de la instal·lació, amb peces d’artesania poètica per a públic exquisit.

Bàrbara Raubert