La companyia UnaiUna ha aprofitat el últims mesos per profunditzar en el procés creatiu amb els 19 alumnes de 4t de l’escola Moisès Broggi, de l’assignatura optativa d’arts escèniques. A principis de març, l’alumnat participant va realitzar una sessió oberta amb professorat del seu centre per tal de presentar la feina de recerca que estan realitzant al voltant de dos eixos temàtics: la identitat i la diversitat. Marina Fullana i Laura Lliteras estan facilitant la seva expressió artística a partir de dinàmiques relacionades amb el moviment, la coreografia, la veu, el ritme, l’espai i la dramatúrgia.
Per altra banda, en els darrers mesos han tingut l’estímul de poder venir al Mercat de les Flors a gaudir de tres espectacles amb aproximacions molt diverses a les arts del moviment: ‘Firmamento’ (La Veronal), ‘Hacia un sol negro’ (Joaquín Collado) i ‘Via Injabulo’ (Via Katlehong). Aquesta proposta tan heterogènia els ha resultat molt inspiradora i han tingut l’oportunitat de conversar amb els i les artistes sobre les seves motivacions i trajectòries.
El procés creatiu culminarà a mitjans de maig amb la presentació de la creació final a la Sala PB del Mercat de les Flors. Mentrestant, UNAiUNA i l’alumnat del Broggi han estat compaginant la utilització del gimnàs de l’institut amb la sala Sebastià Gasch del Mercat. Un espai que els ha permès portar a terme el tram final d’assajos de la creació podent disposar d’un equip professional d’arts escèniques i d’un acompanyament tècnic i artístic. En unes setmanes el grup de joves del Broggi acompanyades d’UNAiUNA, el professorat i l’equip de mediació arribaran a l’últim estadi del procés amb la posada en escena, al Mercat de les Flors, de la seva creació.
Podeu seguir el DIARI DEL PROCÉS aquí
La residència a l’Institut Escola Antaviana, comissariada en aquest cas per Graner, es pot seguir aquí
EN RESiDÈNCiA és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu, que porta els creadors a treballar durant tot un curs a l’aula. Aquest treball, que conclou amb la presentació d’una peça, en aquest cas vinculada a la dansa i el moviment, posa en diàleg d’una manera intensa i significativa creació, educació i mediació.