• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Processos de recerca

Descobreix més

AIMAR PÉREZ GALÍ

El 22/12/2023, la Sala OM va acollir un assaig obert de la peça ‘Alba’ a ambaixadors i abonats del Mercat de les Flors perquè poguessin gaudir de l’experiència directa i prèvia a les funcions. Aquesta fórmula va permetre un apropament entre creadores i espectadores, afavorint una complicitat i una confiança compartida. AIMAR PÉREZ GALÍ estrena la coproducció ‘Alba’ al Mercat de les Flors del 8 a l’11 de febrer de 2024. ALBA és un recital de dansa i piano, però també és una publicació de coreografies musicals, o un àlbum de poemes dansats. És un joc sobre l’escriptura coreogràfica, musical i poètica. El Mercat de les Flors ha acompanyat el procés de creació d’aquesta coproducció.

Aimar Pérez Galí desenvolupa la seva pràctica artística com a ballarí, coreògraf, investigador, pedagog i escriptor. Es va graduar com a intèrpret en dansa contemporània per l’Escola Superior d’Arts d’Àmsterdam i posteriorment va cursar el Programa d’Estudis Independents del MACBA. És docent de composició al Conservatori Superior de Dansa de l’Institut del Teatre, del qual ha sigut membre de l’equip directiu entre el 2019 i el 2022. La seva obra, que s’ha pogut veure a nivell nacional i internacional, inclou treballs escènics com Sudando el discurso: una crítica encuerpadaThe Touching Community o èpica, la pel·lícula Touching Blues, publicacions com Sudando el discurso, Lo tocante o els Cuadernos sobre el tocar, escrits amb en Jaime Conde-Salazar amb qui comparteix el projecte CondeGalí BL, creant treballs dirigits a públic escolar com DITDIT Subjecte · Verb · Predicat. Des de fa tres anys estudia piano. 


NÚRIA GUIU SAGARRA

L’any passat vam proposar a la Núria Guiu una creació dins el marc de CÈL·LULA. Durant aquesta temporada 2023/2024, l’artista resident ha presentat el solo Medium (30 de setembre i 1 d’Octubre de 2023), punt de partida de la nova creació, Supermedium, que s’ha estrenat al Mercat de les Flors del 24 al 28 de gener de 2024. Per a portar a terme aquesta creació, Guiu -acompanyada de la corèografa noruega Ingri Fiksdal- va organitzar una convocatòria de quatre pràctiques obertes adreçades a persones a les quals es proposà deixar-se posseir per la dansa que ja era al seu cos. Una dansa que no es situa en el passat, en el present ni en el futur sinó en tots els temps alhora. Una pràctica on la memòria individual i la col·lectiva es troben a través dels cossos en moviment. Durant el darrer trimestre de 2023 es van oferir tres assajos oberts a ambaixadors i abonats del Mercat de les Flors perquè poguessin gaudir de l’experiència directa i prèvia a les funcions. Aquesta fórmula va permetre un apropament entre els creadors i els espectadors, afavorint una complicitat i una confiança compartida.

Núria Guiu està acompanyada, en aquest nou treball per a CÈL·LULA #4, per la coreògrafa noruega Ingri FiksdalSupermedium és una versió de gran format inspirada en Medium, solo que les dues coreògrafes van crear el 2022 i que va obrir la temporada 2023-24. En la història de la dansa fins l’actualitat, hi ha diferents aproximacions a l’encarnació d’allò virtual o invisible. Les bruixes o mèdiums han estat sempre dones associades al marge de la societat i amb súperpoders.

La peça indaga en la metàfora del fantasma, en la creació i presentació escènica com a ritual, en el cos com a canal i arxiu que invoca altres cossos. Supermedium és també una metàfora de la “Súperballarina” d’avui en dia, una persona que viu al llindar del que és una feina precària i una feina valorada, remunerada i amb els drets de qualsevol altra treballadora. En aquesta creació, nou ballarinxs seran les canalitzadores de moviments i danses que invoquen una singularitat travessada per un passat i un present comú. Un exorcisme que crema, expulsa i convida a fer renéixer la dansa, la ballarina i les arts en viu del futur.


JUAN CARLOS LÉRIDA

Ballarí, coreògraf i pedagog del flamenc, és des l’any 2002 professor de Flamenc, Dansa Contemporània i Composició de l’Institut del Teatre, institució que li atorgà el Premi extraordinari 2007. Ha dirigit juntament a creadors com Joaquín Cortés o Belén Maya –i també en solitari- diversos espectacles. Ha estat comissari del cicle Flamenc Empíric del Mercat de les Flors i és reconegut com un dels representants actuals del flamenc d’avantguarda.

El Mercat de les Flors ha acompanyat Juan Carlos Lérida en la creació de La liturgia de las horas, un aconteixement artístic de dotze hores que va tancar la temporada regular 2020/21 del Mercat de les Flors.

La temporada 2019/20 DANSA I TERRITORI va mostrar el treball Doce una primera part de La liturgia de las horas, on Lérida segueix amb les bases del que anomena Flamenco Empírico i on continua aprofundint en els fonaments i les poètiques de la metodologia que ha desenvolupat per mitjà de la repetició i la deconstrucció de les bases tècniques i expressivitat del flamenc.

La Liturgia de las horas és una recerca amplia, un procés de més de tres anys de desenvolupament, on es vol conceptualitzar el recorregut de Jesucrist des del Sant Sopar fins a la Resurrecció a partir de la simbologia del número 12. Aquesta recerca es va iniciar el 2018 amb l’elaboració d’un sopar al teatre de Tanzhaus, a Düsseldorf i va acabar el 6 de juny de 2021 amb una acció de 12 hores de durada que es va presentar a la sala MAC del Mercat i a diversos espais del barri del Poble Sec.

El projecte, a més a més del suport del Mercat, compta amb la complicitat d’altres estructures on es van presentant diferents  parts de la peça, fent aproximacions en diferents formats, com va ser Máquinas sagradas a la Fira Mediterrània de Manresa el 2018 o Sismògraf 2020, entre altres.

Últims treballs

  • Al baile
  • Bailografia
  • Al cante

 


QUIM BIGAS

Interessat en els processos informatius que es generen dins els procediments creatius, les seves peces tenen elements de recerca i de provocació, treballa en els camps de la coreografia, la dramatúrgia i la societat de la informació. Graduat com a Major in Dance and Post-Graduate Artists in Residency a SEAD (Salzburg) i alumne convidat a l’escola de Nous desenvolupaments de la Dansa- SNDO (Amsterdam). Actualment està estudiant el Màster en Noves Pràctiques Performatives a Estocolm. Resident entre Copenhaguen, Estocolm i Barcelona, col·labora amb artistes com Aitana Cordero, Carme Torrent i El Conde de Torrefiel.

El Mercat de les Flors acompanya Quim Bigas en un nou projecte: Desplaçament Variable.

Desplaçament Variable és un projecte propulsat per Quim Bigas al voltant de l’arxiu del Mercat de les Flors. La seva recerca té a veure amb l’anàlisi de la relació del cos amb l’espai, per la qual cosa ha pres l’arxiu del Mercat, que conté vídeos de tots els artistes que van passar per aquest teatre o van enviar material audiovisual per presentar-s’hi, des dels anys vuitanta fins avui, i els ha classificat i destriat per quedar-se amb un conjunt d’obres que tornaran a prendre vida a escena. Desplaçament Variable ésun projecte artístic i documental al voltant dels treballs en solitari inclosos en l’arxiu del Mercat de les Flors i les seves respectives descripcions. El projecte ha estat liderat per Quim Bigas Bassart, amb la col·laboració de Raquel Tomàs, la producció d’Anna Bohigas, la proposta gràfica de Roger Adam i l’ajudantia de Júlia Rubies.

Recerca: Setembre – desembre 2018

Presentació de la investigació: 20 desembre 2018, Mercat de les Flors. Més informació.

Process de creació: Abril – octubre 2019

Estrena: Octubre 2019, Mercat de les Flors

Últims treballs

  • Molar
  • Appreisers
  • Showing Godiva

 


SONIA GÓMEZ

Sonia Gómez (La Sénia, Tarragona): ballarina, intèrpret i coreògrafa. Va estudiar Dansa i Coreografia Contemporània a l’Institut del Teatre de Barcelona i a P.A.R.T.S Brussel·les. Des del 2004 crea els seus propis espectacles. Li han atorgat diferents premis: Premi FAD 2007 Sebastià Gasch // Premi 2010 al Saló més Innovador de la gira per “The Experiences with a stranger”. Feria Internacional / Huesca // Premi Delfí Colomer 2017 Menció Especial per ” A Vore” // Premi 2018 Millor Espectacle de Dansa Premis Butaca per “A Vore”.

Les seves estratègies performatives: podré anar a tal lloc, relacionar-me, donar-me a conèixer, fer-me entendre, afermar la meva posició, deixar-me portar, saltar algun obstacle, forçar la situació, superar la meva pròpia marca, desconfiar, notar el rubor, tornar a intentar-ho, insistir, provar, provocar, rectificar la trajectòria, buscar l’equilibri, sortir sense ser vista, tornar, intentar-ho de nou, tancar els ulls, errar, sucumbir, caure, fondre’m o surar i retirar-me a temps.

L’últim treball de la Sonia Gómez és una coproducció del Mercat de les Flors – Graner Centre de Creació