• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

L’Institut Maria Espinalt continua amb el projecte ENRESIDÈNCIA

El grup de 12 alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Maria Espinalt que participen en el programa d’enguany d’EnResidència continuen amb el seu procés de creació col·lectiva, de la mà del coreògraf i ballarí Adrian Vega i l’acompanyament de la mestra Marta Gimbert. Les sessions es desenvolupen en un espai idoni com és la sala d’actes del Casal de barri de Bac de Roda, equipat amb un escenari i equip de so i llums.

Durant aquest trimestre, Vega ha treballat moltes dinàmiques participatives per tal que cada participant trobi el seu lloc en el grup i descobreixi les seves motivacions i interessos particulars. En aquesta part del procés, l’artista considera cabdal que les joves puguin fer aflorar la seva singularitat en un espai de trobada comú a través de la dansa. A poc a poc es comencen a veure els avenços  i l’alumnat va definint el seu imaginari respecte la dansa i la performance qüestionant-se diversos temes com per exemple: ‘Ballar sense música és ballar?’, ‘Ballar sense públic és ballar?’ o ‘Quan ballem ‘TikTok’ o ‘Kpop’ per penjar-ho a les xarxes socials es considera dansa?’. L’Adrian s’encarrega de recollir aquestes preguntes i els hi retorna als joves per tal que reflexionin, mentre els hi fa aportacions des de les seves pròpies influències artístiques que enriqueixen el procés de creació.

Sessió de Contaminació

La sessió de Contaminació del segon trimestre va tenir lloc el 9 de març i es va obrir a altres docents del centre i a l’equip del programa ENRESiDÈNCiA. Tot el professorat de 1r d’ESO del Maria Espinalt va assistir-hi i va tenir l’oportunitat de veure en acció l’alumnat participant. Durant la tarda es van compartir els materials que els joves han anat generant i treballant a l’aula. Sobretot creacions audiovisuals del mateix alumnat i diverses coreografies i balls que han sorgit a partir de la improvisació i que l’Adrian Vega ha modificat a través de músiques, sons i tasques d’improvisació. El professorat assistent va poder gaudir d’un col·loqui final on van mostrar la seva satisfacció pel gran canvi observat en l’alumnat i la possibilitat de poder veure’l en un altre context i amb uns rols diferents.

Podeu seguir el DIARI DEL PROCÉS aquí 

La residència a l’Institut Escola Turó de Roquetes, de la seva banda, es podrà seguir aquí

EN RESiDÈNCiA és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu, que porta els creadors a treballar durant tot un curs a l’aula. Aquest treball, que conclou amb la presentació d’una peça, en aquest cas vinculada a la dansa i el moviment, posa en diàleg d’una manera intensa i significativa creació, educació i mediació.