El grup de 12 alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Dolors Aleu que participen en el programa d’enguany d’EnResidència continuen amb el seu procés de creació col·lectiva, de la mà del coreògraf i ballarí Miquel Barcelona. Les sessions es desenvolupen al Centre Cívic Navas on les joves disposen d’un ampli espai d’assaig on poden experimentar i portar més enllà els seus coneixements sobre dansa. En aquests moments, s’està treballant per explorar el moviment per l’espai i ampliant els moviments estàtics i frontals que promocionen aplicacions com Tik Tok, de sobres conegudes pels joves.
Durant aquest trimestre, Barcelona ha començat a incorporar la veu en el treball corporal amb un doble objectiu: explorar les possibilitats dels diversos llenguatges escènics que engloben les arts del moviment i copsar els interessos del grup. Un cop passat l’equador del projecte, el grup ha de començar a definir les temàtiques i l’enfocament de la creació final que es representarà al maig al Mercat de les Flors.
Sessió de Contaminació
La sessió de Contaminació del segon trimestre tindrà lloc al març al Mercat de les Flors i s’obrirà a altres docents del centre i a l’equip del programa ENRESiDÈNCiA. El professorat assistent tindrà l’oportunitat de veure en acció l’alumnat participant. La trobada servirà per compartir els materials que els joves han anat generant i treballant a l’aula. A més, professionals del Mercat de les Flors de l’àrea d continguts i la mateixa directora artística participaran en un col·loqui final on parlaran de la seva visió del projecte i del paper educatiu que el Mercat de les Flors té com a ‘Casa de la dansa’.
Podeu seguir el DIARI DEL PROCÉS aquí
La residència a l’Institut Teresa Pàmies (comissariada pel Graner), per la seva banda, es pot seguir aquí
EN RESiDÈNCiA és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu, que porta els creadors a treballar durant tot un curs a l’aula. Aquest treball, que conclou amb la presentació d’una peça, en aquest cas vinculada a la dansa i el moviment, posa en diàleg d’una manera intensa i significativa creació, educació i mediació.