• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

PSiRC

CIRC D’ARA MATEIX: Després de tot

21 i 22 de maig
  • Temporada

    2021-2022

  • Durada

    50' (cada episodi)

  • Tarifa

    8-16 €

  • Horari

    18 h (episodi 1) | 20.30 h (episodi 2)

El nou projecte de la companyia es titula Després de ToT, una saga molt simpàtica i que fa mal. Exploren el gènere de les sagues en un context escènic. El conjunt dels seus relats es fa a través d’episodis, i la producció conclourà l’any 2022 en una gran obra escènica. Els episodis són concebuts com a spin-off que excaven l’interior de cada personatge de la saga per explorar la seva dimensió tràgica i mitològica. La proposta opera com una retrospectiva poètica de l’ara, imaginem un futur i des d’allà ens atrevim a llegir el nostre present.

Proposen la hipòtesi que els personatges de la peça són els propis artistes de la companyia Psirc vivint com a família i com a comunitat en un Pantà. L’espai escènic es concep a la perifèria de qualsevol civilització; un paisatge en extinció que probablement Google situï al marge del món, on la vida es replanteja diàriament. Un món-abocador on les estructures dels centres hegemònics semblen enfonsar-se. El Pantà és la metàfora d’aquest territori exòtic, liminal, un llindar entre allò que ha marxat i allò que ha de arribar. Després de tot és una epopeia sobre la quotidianitat d’existències concebudes des del marge. Perquè què passa en aquest marge? Quin és el seu potencial? Aquest projecte reflexiona sobre molts temes contemporanis que generen una mirada sobre l’evolució del planeta i de l’espècie humana que ens porten a re-pensar-nos.

Els episodis de la Saga Després de tot són unitats dramatúrgiques no consecutives i les que podreu veure al Circ d’Ara Mateix són:

  • De quan Zeus es va fer vegà, el malson de la mort i les mosques salvatges
    Zeus ha robat un ou de cigonya per fer una truita de quinoa. La comunitat d’activistes europeus radicats en els aiguamolls de la zona, malgrat la fam i la seva visible desnutrició, han reprovat l’acte vandàlic per ser un atemptat contra natura. Benet, alies Zeus, expert en el maneig de destrals i conegut en el món intel·lectual pel seu famós cinema ambulant d’estiu anomenat Cinemes Zeus, és un creador circense de cinema experimental turmentat per la culpa i la por a la pèrdua. El seu temperament artístic el dur a fer un pacte amb les mosques salvatges del fangar, aconsegueix que totes l’obeeixin i se sentin com a filles d’un déu. Aquesta nit, pel mòdic preu d’un euro la sessió, ha convidat a tota la comunitat per a què vegin l’única versió original que queda de la pel·lícula Mary Poppins al Cinemes Zeus. Aprofitarà l’ocasió per expressar el seu profund penediment pel furt de l’ou, ficar amb calçador el seu últim curtmetratge de cine d’autor i demostrar a l’audiència que encara és un gran artista, sorprenent amb l’estrena mundial del seu número de Les mosques salvatges.
  • De quan Alexa, la seva roba a Humana i el número de ventrilòquia
    Wanja va començar a parlar als 12 anys, mai ningú va dubtar de la seva intel·ligència i sempre va existir l’esperança que algun dia ho aconseguiria. Però mai ningú va imaginar que parlaria per primer cop a través del seu nino preferit: un nadó d’origen africà anomenat Teté. Des de molt petit tots sabien que Wanja col·leccionava imatges d’arxiu dels millors ventrílocs del món, però tot i així ell mai va ser bo en la matèria, de fet era pèssim, ja de petit se li movien els llavis. Al menys practicant va aconseguir parlar com un poeta. Fa temps que els seus pares i el seu germà Prometeu saben que ell vol ser ella, habitar l’existència amb la seva ànima de dona i viatjar a Silicon Valley amb el seu espectacle Teté i la cigonya. Però sobre tot saben que el seu secret més íntim és anomenar-se com l’entitat tecnològica més antiga del planeta, Alexa.

La companyia PSiRC, creada l’any 2011, gira durant 7 anys per Europa i Amèrica Llatina, a 12 països i amb més de 200 representacions amb el seu primer espectacle Acrometria, amb el qual han guanyat el premi a l’espectacle de nit de la darrera edició de FETEN, a la Kulturbörse de Freiburg 2016 el guardó “Freiburger Leiter” com a espectacle d’arts de carrer, el premi Zirkolika 2012 a la millor companyia novell i el FAD 2013- Aplaudiment a la creació emergent. El 2018 estrenen El meu nom es Hor, on Wanja i Adrià exploren nous camins escènics, introduint noves tècniques i nous llenguatges. Coproduit pel Mercat de les flors, amb el suport del projecte europeu «de mar a mar», en residència a LaCentral del Circ (primera companyia resident (2017/19) ha anat a Fira Tàrrega, al teatro Español, al Teatro circo de Murcia, al festival At.tension (Berlin), al festival Européenne de cirques (Toulouse), entre d’altres. Paral·lelament, han participat en l’obra teatral Tender Napalm, produïda per Sixto Paz, on la companyia aporta el moviment en escena.

No recomanat a menors de 8 anys

En escena Benet Jofre, Wanja Kahlert, Adrià Montaña, Anna Pascual / Dramatúrgia Benet Jofre, Wanja Kahlert, Adrià Montaña, Anna Pascual, Rolando San Martin / Direcció Rolando San Martin /Instal·lació i creació so i llums PSiRC / Distribució Santa Barbuda
Coproducció Mercat de les Flors, Festival Grec de Barcelona; La Grainerie, fabrique des Arts du Cirque et de l’Itinérance – Pôle européen de Production, Balma / Toulouse Métropole (França); Nilak, circ teatre itinerant; Fira Trapezi de Reus / Amb el suport Fàbrica de les arts Roca Umbert; Cronopis espai de circ; Teatre Auditori de Granollers; Konvent.0; l’Estruch fàbrica de creació de les arts en viu; Teatre Municipal de Girona

Coproducció Mercat de les Flors