• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

DEBORAH HAY

The Match (2004)

27 i 28 de novembre
ESPECTACLE PASSAT
  • Temporada

    2021-2022

  • Durada

    55 minuts aprox

  • Tarifa

    18 €

  • Horari

    dissabte 20 h, diumenge 18 h

  • Espai

amb CULLBERG

Deborah Hay va crear la coreografia de The Match el 2004 i va estrenar-la al Danspace de la parròquia St Mark a Nova York. L’obra va ser concebuda per ser representada per un selecte grup de ballarins. The Match conté exercicis semblants a la meditació que, de manera imperceptible, connecten els ballarins amb la part material de la peça tot establint un rigor mental, emocional i corporal patent en l’espectacle. L’obra es basa en la naturalesa de l’experiència, l’atenció i la percepció. Com va escriure un important crític novaiorquès: «No hi ha acompanyament musical, per tant l’atenció se centra en els ballarins: en els seus misteriosos desplaçaments i les seves relacions espacials i personals, i en la manera com Deborah Hay els distribueix en l’espai… en el món estrany i sorprenentment elegant de The Match».

Deborah Hay, nascuda el 1941 a Brookyln, ha esdevingut una icona de la coreografia. Va començar a posar els fonaments de la seva obra als anys seixanta, al Judson Dance Theatre de Nova York, seu d’un dels moviments d’art postmodern més radicals i influents. La dansa de Hay té com a objectiu alliberar el cos de la dependència del comportament après oferint al ballarí un ventall més ampli de fonts de moviment. Durant molts anys va coreografiar solos per a artistes de renom, entre d’altres Mikhail Baryshnikov. El coreògraf William Forsythe va contribuir a promoure la seva carrera internacional després de veure l’estrena del seu quartet The Match el 2005 al festival Montpellier Danse. Ha obtingut nombroses beques i guardons, entre d’altres el Doris Duke Artist Award en la seva primera edició, l’any 2012.

Cullberg és la companyia de dansa contemporània de repertori nacional i internacional de Suècia, una companyia que abraça contínuament la cocreació per fer dansa d’avantguarda i aconseguir arribi al gran públic. Juntament amb coreògrafs d’arreu del món, explorem idees sobre possibles maneres de definir, produir i presentar la dansa. Aquesta recerca és el pilar fonamental d’una companyia que sempre està present en l’escena internacional. Durant el període 2019-2021, Cullberg treballa exclusivament amb tres artistes associats: Alma Söderberg, Deborah Hay i Jefta van Dinther. El nucli de la companyia està format per disset ballarins de primer nivell que tenen un paper central en totes les creacions. Les seves obres sorgeixen dels temps en què vivim, com a part de l’entorn sociopolític, que entre altres coses inclou qüestions d’igualtat, diversitat i sostenibilitat. Al capdavant de la companyia hi ha el director artístic Gabriel Smeets i la gerent Stina Dahlström. Cullberg forma part del Riksteatern, el Teatre Nacional de Suècia.

Coreografia Deborah Hay / Disseny llums original Jennifer Tipton / Disseny llums reelaborat Ivan Wahren / Vestuari Marita Tjärnström / Ballarins Adam Schütt, Anand Bolder, Louise Dahl, Vincent Van der Plas
Any de creació febrer 2004, Danspace, Nova York / Estrena Cullberg Tanz im August, Berlin 23 agost de 2019

Aquest espectacle forma part de DOPODO, projecte europeu de suport a la dansa en edats madures, així com de suport a la seva transmissió

Dance On, Pass On, Dream On

Conversa postfunció: ds 27 de novembre. Amb Deborah Hay, Jeanine Durning (directora d’assajos) i ballarins (Adam Schütt i Louise Dahl). Condueix: Bàrbara Raubert