• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Nacera Belaza

Les Sentinelles + Le Temps scellé

25 de febrer de 2012
ESPECTACLE PASSAT
  • Temporada

    2011-2012

  • Durada

    1h i 50 minuts amb pausa

  • Tarifa

    15 – 13€ (Tarifa D)

  • Horari

    20 h

  • Espai

DESCOMPTE EXCLUSIU

2×1 [2 entrades al preu d’1] per a les funcions de Loin i Les sentinelles/Le temps scellé

Com gaudir d’aquest descompte?

  1. Ves a la nostra web de compra d’entrades
  2. Si no disposes encara d’espai personal, dona’t d’alta
  3. Introdueix el codi OURAMBELA a l’espai CODI PROMOCIONAL

L’ESPECTACLE

La coreògrafa algeriana resident a França Nacera Belaza presenta dues peces: Le Temps scellé i Les Sentinelles. A Le Temps scellé, creada per a la Biennal de Lió de 2010, tres ballarins viuen el trànsit com un segon estat natural. Sota els raigs dels projectors, el cos es mostra ondulant, els ulls gairebé en blanc, la pelvis endavant per accentuar el balanceig. Destaca sobretot el treball dels braços, que s’entrellacen de manera fascinant.

Les Sentinelles la Nacera Belaza continua treballant amb la seva germana Dalila, aquest cop a duo, amb la veu de Nina Simone i una il·luminació fosca. «Totes les meves peces comencen de la mateixa manera, amb una mena d’inversió de la lògica física i mental. Es tracta de contradir aquests principis físics per dirigir-se cap a allò que ens sembla aparentment “impossible” i finalment mesurar la distància que ens allunyava de nosaltres mateixos», explica la coreògrafa.

FITXA ARTÍSTICA

Les Sentinelles
Coreografia Nacera Belaza
Intèrprets Dalila Belaza, Nacera Belaza
Llums Eric Soyer
Concepció vídeo i banda sonora Nacera Belaza

 

Coproducció Rencontres Chorégraphiques Internationales de Seine-Saint-Denis, Centre national de la danse – Pantin (création en résidence), Centre de Développement Chorégraphique / Biennale du Val de Marne (accueil studio), Bonlieu – Scène nationale d’Annecy, Centre Chorégraphique National de La Rochelle/Poitou-Charentes, Kader Attou/Cie Accrorap (accueil studio), Centre Chorégraphique National de Rillieux-la-Pape / Compagnie Maguy Marin (accueil studio).
Amb el suport
 DRAC Ile-de-France Ministère de la Culture et de la Communication, de la Région Ile-de-France, du Conseil général de la Seine-Saint-Denis et du Département Afrique et Caraïbes en création deCULTURESFRANCE – Ministère des affaires étrangères.
Residències de creació
 Théâtre de l’Agora, scène nationale d’Evry et de l’Essonne: mise à disposition de plateau et technique Parc de la Villette : accueil plateau.
La companyia rep el suport de CulturesFrance, d’Arcadi i de l’Onda per a la seva difusió

Le Temps scellé
Coreografia Nacera Belaza
Intèrprets Tarik Bouarrara, Dalila Belaza, Nacera Belaza
Concepció llums i so Nacera Belaza

Coproducció SACD / Festival d’Avignon, Biennale de la danse de Lyon, Le Forum scène conventionnée de Blanc-Mesnil, ARCADI, Centre chorégraphique national de Nantes (accueil studio), l’Espace 1789 à Saint –Ouen, les Halles de Schaerbeek.
Amb el suport
 Centre National de la danse de Pantin, de l’Ambassade de France en Belgique
Residències de creació
 CCN d’Aix en Provence- Ballet Preljocaj / CCN d’Aquitaine en Pyrénées-Atlantiques – Malandain Ballet Biarritz, Micadanses

La companyia està subvencionada per la Drac Île-de-France au titre de l’aide aux compagnies / Ministère de la Culture et de la communication, la Région Île-de-France, le Conseil Général de Seine-Saint-Denis

LA COREÒGRAFA

Nascuda el 1968 a Medea (Algèria), Nacera Belaza es va traslladar a Reims quan tenia cinc anys. Després d’acabar l’institut es va llicenciar en lletres modernes. La dansa ja era part de la seva vida. «Va ser formant persones que em vaig formar a mi mateixa. Era l’època en què es podia ensenyar sense necessitat d’un títol oficial. L’ensenyament sempre ha estat i continua sent per a mi un espai de recerca.» Radical, poc complaent, persegueix el mateix objectiu: esculpir la vida. El 1989 va crear la seva pròpia companyia, amb què ha interpretat una desena d’obres amb títols que reflecteixen el seu esperit: Chacun sa chimère (Cadascú la seva quimera), Périr pour de bon (Morir per sempre),Point de fuite (Punt de fuga), Paris-Alger. La seva dansa, recerca espiritual, no deixa d’aprofundir en les zones més fosques de l’ésser humà.