2021-2022
16 €
10€
20 h (dg 18 h)
Cyberexorcisme és una continuació de dos treballs previs; Likes i Spiritual Boyfriends. La relació entre cos-imatge-poder-digitalitat ha estat un dels eixos més presents en aquests últims treballs. Aquest cop es tracta d’una peça de grup en col·laboració amb 5 intèrprets / Tik Tokers, la qual pren com a base de recerca l’app del Tik Tok i té com a objectiu desplaçar i/o exorcitzar els mecanismes i les eines coreogràfiques des d’Internet a l’escenari. No es tracta de veure internet com un fenomen diabòlic, com la paraula “exorcisme” suggeriria, sinó d’exorcitzar –és a dir expressar i esprémer– les imatges, els mecanismes, les corporalitats i danses que observem i experimentem a través d’Internet. La pregunta és com transposar-les d’aquest mitjà o cos aplanat i individual de la pantalla, col·locant-les a l’espai compartit teatral. L’objecte de l’exorcisme és l’ànima, en aquest cas l’ànima del mitjà o cos que és el nostre mòbil.” (Entrevista de Roberto Fratini – Redes de Deseo).
La peça aporta una visió documental (arxiu de danses Tik Tok), així com biogràfica i artística entorn l’experiència personal de cada una de les intèrprets amb les danses de l’aplicació. Obre un mirall entre les eines de creació i de presentació que es donen en un format escènic a semblança i a diferència amb aquelles que es donen en un format digital: llenguatge físic, estratègies compositives, relació amb el públic, possibilitats de difusió i coproducció.
Graduada a l’Institut del Teatre en dansa clàssica, Núria Guiu va formar part d’IT Dansa i posteriorment va treballar com a ballarina amb companyies com Cullberg Balletten, Gisèle Vienne, Carte Blanche Dance Company, Batsheva Dance Company (Kamuyot), Ingri Fiksdal, Jasmin Vardimon, La Veronal o Kobalt Works, entre d’altres. És professora certificada de Ioga Iyengar i estudiant del Grau d’Antropologia i Evolució humana de la UOC. Ha treballat com a assistent artística de Giseèe Vienne i també com a intèrpret d’algunes de les seves creacions. Des del 2012 indaga com a coreògrafa en la relació cos, imatge, poder i digitalitat.
Direcció Núria Guiu / Coreografía Núria Guiu en col·laboració amb les ballarinxs / Ballarinxs Mauro Cyan, Berta Pascual, Francesco Palmitesta, Berta Martínez, Carlos G. Corchia / Assistència coreogràfica Salva Sanchis i Glòria Ros / Disseny d’espai i vestuari Lola Belles i Víctor Colmenero / Disseny llums i coordinació tècnica Jou Serra i Toni Morales / Música i disseny de so Daniel Moreno Roldán, Adrià Juan i Alebrt Tarrats / Producció 2021 Haizea Arrizabalaga i Aixa González / Producció 2022 Ariadna Miquel / Agraïments Conchita Pons, Anna Serrano, Laura Morán, La Cadera les Corts, Sergio Roca
Coproducció Mercat de les Flors, Graner fábrica de creació, La Briqueterie – CDCN du Val-de-Marne, ICI – CCN Montpelliere. The Hessisches Staatsballett en context del Tanzplattform Rhein-Main / Amb el suport programa de residències/mentories internacionals de l’Institut Ramon Llull i Festival Dansa València
Artista resident del Mercat de les Flors que compta amb el suport de: