2012-2013
50' + pausa 15' + 50'
12€
Hora: 20.30h
Durada: 50 minuts
Zombie significa mort-vivent. Aporia: una contradicció lògica. Aquesta peça podria parèixer un concert de rock: sobre l’escenari, un trio encadena seqüències on es canta i es dansa, que resulten tan breus com les cançons d’un disc, amb l’energia desordenada de fans en èxtasi o d’una coral desencaixada. Jugant amb les possibilitats que ofereixen aquest context, els tres ballarins exploren les relacions ambivalents entre el cos i la veu, la dansa i la música, el gest i el llenguatge.
Biografia
Daniel Linehan. Ballarí i coreògraf, realitza un treball de recerca en PARTS abans d’instal·lar-se definitivament a Brussel·les. Ha estat intèrpret per a Miguel Gutiérrez i el Big Art Group, Mark Haim i Wil Swanson. Ha col·laborat amb Michael Helland a nombrosos duos que s’han presentat a Nova York, Filadelfia i Montréal. En el període 2007-2008, va ser artista en residència a Movement Research (Nueva York).
A la seva obra, Daniel Linehan fa servir els recursos del llenguatge per a enriquir el seu qüestionament del moviment. El sentit emergeix d’un caudal d’informacions dispars, d’ordre narratiu, emocional, textual, visual i físic que s’organitzen sobre l’escenari.
Daniel Linehan va crear el solo Digested Noise al 2004 (Dance Theater Workshop, New-York), el quintet The Sun came (Triskelion Arts, Brooklyn), i Human Content Pile, per a quatre ballarins (The Kitchen, New-York) al 2006. Zombie Aporia és la seva darrera creació.
Fitxa artística
Coreografia Daniel Linehan
Interpretació Daniel Linehan, Salka Ardal Rosengren, Thibault Lac
Disseny de llums Brian Broeders
Regidoria tècnica Elke Verachtert
Professor de veu Jonas Cole
Difusió Damien Valette www.jgdv.net
Producció i difusió Belga Caravan Production
Hora: 21.35h
Durada: 50 minuts
Hola, sóc un home jove blanc. Imagina’t que no tinguessis polla -o la tinguessis fluixa- i la glotis trencada: sense polla ni veu. Margaret Thatcher entrena la seva veu, el rei d’Anglaterra entrena la seva veu. Jo no sóc un veritable català i aquesta no és la meva veu de veritat. I com si estiguéssim pagant un preu per parlar, cada vegada que empasses res, corres el perill d’ennuegar-se i morir asfixiada.
Voz Mal és un recorregut musical-discursiu a través dels usos, funcions i accidents de la veu; així com la adaptació a escena del disc musical del mateix nom.
http://www.jaumeferrete.net/ed
Biografia
Jaume Ferrete. El seu treball recent s’articula al voltant dels usos, funcions i accidents de la veu. Ha desenvolupat la seva activitat a l’àmbit de les arts visuals, com a la galeria Estrany de la Mota, Barcelona; o Urban Video Project, Nova York. A l’àmbit educatiu, com al Màster en Comunicació i Crítica d’Art de la Universitat de Girona; el Màster d’Art Sonor de la Universitat de Barcelona; o la Escola Leandre Cristòfol de Lleida. I a l’àmbit de les arts escèniques i música, com a Antic Teatre, o el festival LEM, a Barcelona; o Poetas por Km2, a Madrid; entre altres. El seu treball ha estat reconegut amb les Beques del CONCA 2012; Barcelona Producció; o el Helsinki International Artist in Residence Program. Ha escrit per a la revista de crítica d’art A-Desk; TEXTO; o la Revista Musical Catalana. Des de 2008 co-coordina el projecte de pedagogia sonora Sons de Barcelona, iniciat pel Grupo de Tecnología Musical de la Universitat Pompeu Fabra.
Fitxa artística
Idea, coordinació, veu, electrònica Jaume Ferrete
Bateria, veu, electrònica Gerard Ortín