• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

MYRIAM VAN IMSCHOOT / IDOIA ZABALETA / ITZIAR OKARIZ

Sessió 5 SECCIÓ IRREGULAR

8 i 9 d’abril
ESPECTACLE PASSAT
  • Temporada

    2014-2015

  • Tarifa

    12€

  • Horari

    20:30h

  • Espai

IDOIA ZABALETA, Taller Leer y bailar

Aquesta acció tindrà lloc de 18:30h a 20:30h al Hall del Mercat i serà d’entrada lliure i gratuïta

idioia

Idoia Zabaleta presenta Leer y bailar, el resultat d’un taller realitzat en el marc de la Secció Irregular, on l’artista explora amb els participants els seus interessos al voltant del ballar i el llegir:

”En aquest taller pretenc compartir amb els/les participants un exercici de revisió de les “maneres de ballar” que he practicat fins el moment. Sóc de la mena de coreògrafes que sempre volen seguir ballant. També sóc de la mena de coreògrafes que, com el que volen és seguir ballant, es pregunten a elles mateixes como seguir ballant. En l’estudi d’aquest qüestionament he aconseguit diseccionar alguns elements com plaer, exhibició, destresa, proesa; altres, com escriptura, història, memòria, i altres com grup, cor, coreografia. Un exercici que últimament m’ha permès fer front a algunes de les dificultats amb las què em trobo alhora de seguir ballant és la de llegir-ballant i/o ballar-llegint. Aquesta reversibilitat o bidireccionalitat dels verbs, llegir-ballar/ballar-llegir m’ha alliberat d’algunes dificultatats i al mateix temps m’ha permès exercitar de cop alguns dels elements anteriorment citats. Per tant l’exercici que en aquest taller practicarem inclou: destresa (llegir ballant), plaer (ballar llegint), proesa (un text, novel·la, sencera de principi a fi), escriptura (el text en moviment), història (la lectura d’un cos), memòria (un cos llegint), coreografia (una escriptura), cor (un grup fent-lo), grup (quelcom impossible, un intent d’uníson).”

Intèrprets (9 ballarins/es/ lectors/es participants del taller Leer y bailarPatricia Carles, Marián de la Chica, Maria García Vera, Magdalena Garzon, Angela Koldo, Xavi Manubens, Guillem Mont de Palol, Angela Peris, Gisela Riba, Idoia Zabaleta. 

Idoia Zabaleta. Coreògrafa. A la Facultat de Biologia s’especialitza en ecosistemes i dinàmica de poblacions. Estudia nova dansa i improvisació a Barcelona, Florència, Amsterdam i Nova York. Treballa amb la companyia Mal Pelo entre 1995 i 1999. Des de l’any 2000 coprodueix i crea el seu propi treball, col·laborant amb altres artistes i investigadors com Isabel de Naverán, Filipa Francisco, Antonio Tagliarini, Ixiar Rozas i Jaime Conde Salazar, entre d’altres.  El seu treball s’ha pogut veure a festivals i trobades d’àmbit internacional. Imparteix classes a diversos màsters i cursos de postgrau. Des de 2008 construeix i governa juntament a Juan González l’ espai de creació i residències artístiques AZALA situat al mateix poble on viu (www.azala.es).

Carta Blanca a MYRIAM VAN IMSCHOOT

2.1

Myriam Van Imschoot presentarà una breu peça com a part de la seva investigació al voltant de la polifonia, en col·laboració amb Victoria Hanna, la gran vocalista i cantant de Jerusalem. A la seva primera col·laboració, exploren un espectre d’expressions vocals -des del quequeig al crit (basat en el Zaghareed) – com una forma d’abordar les múltiples ressonàncies sòniques a l’espai i en els imaginaris del públic.

Polifonia és l’estil que combina simultàniament una sèrie de veus, cada una de les quals forma una melodia, harmonitzant-les entre si. En aquest programa proposem la polifonia com una lent que ens permet contemplar les forces plurals, definides i alhora entrellaçades que actuen en el treball vocal. El programa parteix d’un projecte d’investigació co-comissariat per Myriam van Imschoot en el marc del projecte Sharing Research, Producing Knowledge. Després de treballar en monocroms, monodies i solos, ara explora les tècniques, les tradicions i les pràctiques vocals relacionades amb la lògica polifònica.

Myriam van Imschoot (1969) és artista i viu a Brussel·les. Ocupa una posició idiosincràtica en el panorama artístic general. La recerca és la base de la seva obra, que es desplega en agrupacions i cicles de peces, que van des de la performance, la poesia sonora o les peces vocals o les instal·lacions d’àudio i de vídeo. Ha treballat amb arxius de so, interessant-se per la transmissió oral, les pràctiques vocals i la memòria, i més recentment amb peces de cant on replanteja les pràctiques vocals i el folklore amb interferències sonores inesperades, com la peça de cant tirolés Hola Hu (2013) i Kucku (2014) o YOUYOUYOU (2014), una peça per a 8 actors basada en el crit àrab o zaghareed. El seu últim treball ha estat What Nature Says, un espectacle musical per a sis intèrprets que imiten el seu «entorn natural» fent servir només la veu i el cos. La seva obra s’ha presentat en galeries d’art sonor, museus, teatres i espais públics com Rumpsti Pumsti (Musik), Binaural Sound Art, Scultpure International Rotterdam, Muu Galeria, Museo Reina Sofía, Kaaitheater, Kunstencentrum Buda, Vooruit, Frascati, etc. Informació dels treballs de l’artista: http://sarma.be/oralsite/pages/Digital_Portfolio/

Victoria Hanna és artista vocal. Investiga antics textos sagrats hebreus i els musica explorant la seva vessant mística en combinació amb formes de comunicació i símbols contemporanis. El seu treball revela aspectes transcendentals de la veu, el text i la percepció espacial, així com un sorprenent timbre i rang vocal. Gran part de la seva inspiració procedeix de Jerusalem, on la superposició entre passat i present, antic i modern, és l’essència mateixa de la ciutat. El seu treball presenta textos hebreus sagrats, pregàries i cançons espirituals de manera única i moderna integrant teatre, música, spoken word i video. Victoria Hanna ha actuat internacionalment des dels 20, i ha participat en festivals internacionals a Índia, Alemanya, Brasil, EUA, Berlín, Ucraïna, Mongòlia, Argentina, Mèxic, República Txeca, Polònia, Suècia, Japó… Ha col·laborat amb artistes internacionals com Mariana Sadovska, Eugene Hutz, Barbatuques, Bobby Mcferin, Frank London, Balkan Beat Box, Grundik i Slava.

ITZIAR OKARIZ presenta Irrintzi Repetition

Secció Irregular 2014-15 abril

L’ “irrintzi” és un crit basc tradicional que es realitza sovint en ocasions especials com festes per expressar alegria. Es creu que té els seus orígens en un sistema de comunicació a través de les grans distàncies de les valls basques. En aquest sentit, el crit es converteix en una sintaxi bàsica dins dels límits del llenguatge.

L’obra Irrintzi Repetition  consisteix en l’execució d’irrintzis fent servir un dispositiu d’àudio per reproduir el so d’un altaveu davant de l’intèrpret amb un retard variable. L’artista estableix un diàleg amb l’eco de l’irrintzi a l’altaveu, on els sons s’alternen i a vegades se superposen.

Itziar Okariz  és artista. El seu treball sovint s’ha caracteritzat per la producció d’accions que qüestionen normatives entorn al llenguatge i la producció dels signes que ens defineixen com a subjectes. Entre els seus últims projectes individuals es troben Caja Negra/Cubo Blanco, CA2M, Madrid, Keramikvonschaedler, Nendeln, Liechtenstein (2014); II. Secció Irregular, Mercat de les Flors, Barcelona (2013); Un número de acciones determinadas, MUSAC, León (2013);  Uno, uno, dos, uno, Galería Carreras Mugica, Bilbao (2012); Irrintzi, repetición, La casa Galería, Mèxic DF, (2011); Contrarywise, performance en el Museo Picasso, Barcelona, (2010); Ghost Box, Sala Rekalde, Bilbao (2008); Curating the campus: To Pee in Public and private Spaces, The Singel, Amberes (2007); Talent, Vita Kuben, Umea, Suecia (2007) o Climbing Buildings, festival If I Can’t Dance… Utrecht (2007).


Al Mercat disposem de seients reservats per a persones que utilitzen cadira de rodes. Posa’t en contacte amb nosaltres a publics@mercatflors.cat per tal que puguem garantir-te una bona atenció.