2015-2016
50 minuts
10€
19:30 h
Tres coreografies per a dos intèrprets generades a partir del projecte d’investigació Muy Experimental, paraigües que ha permès a l’artista desenvolupar diversos laboratoris i trobades al llarg dels últims anys i que ha cristal·litzat en aquestes tres peces o moviments.
Solo A _ Prethink and free action
Mapejar el moviment, fantasejar al realitzar l’acció, dansa des d’estratègies que incideixen en la percepció i execució, dinàmiques que distreuen l’atenció, aires que permeten decidir sobre la desició, to i tempo real o irreal. Les coses que són com si no fossin. Dansa amb naturaleses de l’acció.
Solo B _Dansa original, símbols pop i Oihana
Estigmes POP + un cos sovint hiper (brut o femení) + consumim cossos dels clips musicals + practiquem cossos contemporanis saturats d’estil + intentar arribar a un gran nivell de precisió amb paràmetres experimentals + moviments estrella en un lloc o manera poc espectacular.
Dúo C_Este lugar entre
La suma de tu i jo no és dos. És un entre en el qual pot aparèixer qualsevol. Quan això passa, podem dir que hem fet una experiència de nosaltres que no només desafia les lleis de l’aritmètica, sinó sobretot un determinat escenari de relacions de poder. Hem dibuixat les coordenades d’una dimensió comuna. Ha aparegut un món entre nosaltres. Marina Garcés
A partir d’aquest concepte o reflexió de Marina Garcés sobre el com construir un nosaltres, vaig començar a treballar amb Oihana Altube i Clara Tena. En aquesta direcció vaig començar amb dos individuals en moviment, amb cossos no narrats i nus de llenguatge tècnic. Dos individuals en el mateix en el mateix espai, el mateix des d’un altre lloc en el mateix espai, el cos afectat matèria i material propi i de l’altre, espai, cos, temps … Buscant oferint l’ocasió perquè emergís aquest lloc ENTRE que m’interessa en gran manera.
Beatriz Fernández és cofundadora del col·lectiu Las Santas i codirectora artística de La Poderosa, espai de creació i investigació escènica a Barcelona. Després d’estudiar a l’Institut del Teatre i a Nova York treballa com a intèrpret amb Danat Dansa i col·labora estretament amb el coreògraf Carmelo Salazar (1998-2004), participant en peces com Europa no es una puta, Espaciales o El salón dorado. Ha creat els solos Escorzo (2004), I have a dream (2006) i Cuerpo en escena en col·laboració amb Olga Mesa. Actualment desenvolupa Muy experimental, un projecte d’investigació que planeja convertir-se en una realitat constructiva entre creadores. Des de fa sis anys desenvolupa una activitat anual pedagògica de laboratoris del cos dirigits a estudiants i ballarins professionals interessats en el cos i la construcció de la presència de aquest mateix en temps real.
Concepció i direcció Bea Fernández /Assistència artística Carmelo Salazar / Il·luminació Cube / Construcció musical Carmelo Salazar / Vestuari Jorge Dutor / Any producció 2014-15
SOLO A: Coreografia Bea Fernández, Carmelo Salazar / Interpretació Clara Tena
SOLO B: Coreografia Bea Fernández / Creació i interpretació Oihana Altube
DÚO C: Coreografia Bea Fernández / Creació i interpretació Oihana Altube, Clara Tena
Producció Bea Fernández, amb el suport a la creació de La Poderosa / Coproducció Graner fàbrica de creació, L’Antic Teatre / Amb el suport La Poderosa, L’Animal a l’esquena, Azala, Teatro Leal-Lav, Teatro Pradillo / Agraïments Javier Vaquero, Oihana Altube, Clara Tena, Carmelo Salazar; als ARTAS, Mónica Pérez, Jorge Dutor, Las Fernández i tots els qui m’han acompanyat en aquest procés
Creació en xarxa