• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

LA RIBOT

Laughing Hole (2006)

27 d’abril
ESPECTACLE PASSAT
  • Temporada

    2018-2019

  • Durada

    6h

  • Tarifa

    12€

  • Horari

    De 18 a 24 h

  • Espai

La durada d’aquesta performance és de sis hores.
No hi ha seients numerats, el públic pot col·locar-se on i com decideixi.
L’aforament és limitat i es va completant en viu (100 espectadors a la vegada)
Està permès entrar i sortir durant tot el temps que dura la peça.
Un cop fora, si es vol tornar a entrar i l’aforament està complet, cal esperar fins que d’altres espectadors deixin la sala.
No és necessari arribar a l’inici ni quedar-se fins el final.
L’hora d’arribada no altera la percepció del show.

Pack CONSTEL·LACIÓ LA RIBOT
Preu del Pack: 24€ (inclou entrada als 2 espectacles i les activitats)

Aconsegueix el teu pack aquí!

Dies 28 i 30 d’abril es podrà visitar la instal·lació sorgida de Laughing Hole a partir de les 16 h

La instal·lació i performance Laughing Hole es va presentar a l’Art Unlimited d’Art Basel 37 (Suïssa) el 2006. Les seves 6 hores de durada fan que sigui la peça més llarga de La Ribot. En la línia de Jaime Conde-Salazar, també és el seu treball més obertament polititzat: «una expressió de ràbia i repulsió davant “la presó il·legal de Guantánamo i tota l’operació ideològica que l’acompanya”». Tres dones vestides amb granotes de treball classifiquen centenars de pancartes de cartró que, amb el text mirant a terra, cobreixen l’espai de la performance. Una per una, van col·locant i enganxant les pancartes a la paret i van omplint l’espai d’eslògans polítics i poètics.

Durant tota l’estona, les tres ballarines riuen sense parar. Aquestes rialles, obsessives i histèriques, són un acte contra l’imaginari verbal deshumanitzador dels mitjans de comunicació de massa. Fent-se ressò de la brutalitat dels titulars de la premsa groga, els textos de Laughing Hole són una protesta no només contra els abusos d’Occident, que es riu dels drets humans, sinó també contra la manera en què els mitjans presenten aquests abusos als ciutadans en nom dels quals són perpetrats.

«Neix a Madrid, viu i treballa a Ginebra. Iniciada amb els vents de liberació de l’Espanya dels anys 80, la pràctica de La Ribot ha modificat profundament el camp de la dansa contemporània. Prenent lliurement el seu vocabulari del teatre, de les arts visuals, de la performance, del cinema i de la imatge, el treball d’aquesta artista posa l’accent sobre els punts de fricció entre diferents disciplines i terrenys. La dansa per tant és per a ella el punt de partida de múltiples experimentacions anclades al llenguatge del cos. Però també el lloc de negociació entre marcs diferents que proporcionen al cos un lloc precís que aquest treball tendeix a modificar: el museu, l’escena, el video-art.» Marcella Lista, escriptora i comissària, 2015

El treball coreogràfic de La Ribot ha estat presentat entre d’altres a la Tate Modern (Londres), al Théâtre de la Ville de París, al Centre Pompidou (París), al Festival de Tardor de París, al Museo Reina Sofía (Madrid), a la Trienal d’Aichi (Nagoya, el Japó), a la galeria Soledad Lorenzo (Madrid), al museu Serralves (Oporto), a l’Art Unlimited – Art Basel, SMAK (Gant), com a part de Panorama Río de Janeiro, MUAC (Museo Universitario de Arte Contemporáneo, Ciudad de México). El seu treball visual figura a les col·leccions del Museo Reina Sofia (Madrid), del Centre Pompidou (París), del Centre National des Arts Plastiques-CNAP (París), de MUSAC (Museo de Arte Contemporáneo de Castilla y León), de l’Artium (Centro-Museo Vasco de Arte Contemporáneo), del FRAC (Fondo Regional de Arte Contemporáneo) Lorena, de La Panera (Lleida), de la Fundació Cajasol (Sevilla) i de La Casa Encendida (Madrid).

Concepte, direcció i interpretació La Ribot / Intèrprets Tamara Alegre, Ruth Childs, Olivia Csiky Trnka / So Fernando de Miguel

Els dies 28 i 30 es podrà visitar la instal·lació sorgida de ‘Laughing Hole’ a partir de les 16h