• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

OSCAR CORNAGO I JUAN NAVARRO

HACER HISTORIA(S): Se alquila

6 de novembre
ESPECTACLE PASSAT
  • Temporada

    2021-2022

  • Durada

    90 minuts

  • Tarifa

    12 €

  • Horari

    19 h

  • Espai

Se alquila és un arxiu d’arxius, un proto-arxiu que es fa i es desfà a cada presentació, un llibre viu imprès amb les empremtes que deixen els cossos a cada edició. Aquest territori canviant està format pels sediments que han anat deixant diferents capes de memòria. Va néixer com un arxiu d’obres de Juan Navarro; a aquesta imatge de gairebé un centenar d’accions, se li va superposar després un arxiu de desitjos. Desitjos que són també accions per fer, accions de futur. I a aquest últim se li va sumar un nou arxiu d’objectes-relats que va néixer com una forma de devolució; un arxiu implica també un tipus d’economia, unes formes d’intercanvi que suposen una manera d’organitzar el temps i gestionar el passat. Entremig van anar sorgint maneres de sostenir els diferents tipus de memòria. Diàlegs impossibles entre un cap i un cos, entre un artista i un acadèmic, entre el passat i el present, entre el que som com a subjectes d’història, paraula i raó, i els mil objectes en els quals ens multipliquem per ballar amb els fantasmes de la raó.

Juan Navarro treballa durant els anys 90 amb companyies i directors com Anita Saij, Dance Lab, La Fura Dels Baus, Einstürzende Neubauten, Roger Bernat i General Elèctrica, Sara Molina o Marta Galán. Des de l’any 2000 es converteix en aliat habitual de Rodrigo García i La Carnicería Teatro. Entre l’any 2014 i 2017 forma part del projecte Humain Trop Humain al Teatre Nacional de Montpellier, dirigit per Rodrigo García. Ha dirigit Tala, una adaptació de la novel·la homònima de Thomas Bernhard i espectacles de creació contemporània com  Fiestas Populares, Agrio Beso, Baby, Nancy Spungen, Pequeño preludio (Inmortal), No-one is an island, i El Bosque, entre d’altres.

Óscar Cornago ve de el camp de la investigació teòrica en Ciències Humanes i Socials. El seu treball, desenvolupat des del Consell Superior d’Investigacions Científiques de Madrid, està especialitzat en les arts escèniques,estètica, art públic i teoria comparada dels mitjans. Ha impartit cursos i conferències per Llatinoamèrica i Europa, i comissariat projectes, trobades i seminaris al voltant de la idea de teatralitat i comunitat, economia de les pràctiques artístiques, arxiu i memòria, arts i entorns públics, temàtiques sobre les que ha escrit i n’ha coordinat diferents publicacions.