• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

NATALIA JIMÉNEZ / CARACAFÉ

CIUTAT FLAMENCO 2016: Práctica en la frontera + Dinamo

divendres 20 de maig
ESPECTACLE PASSAT
  • Temporada

    2015-2016

  • Tarifa

    Entrada lliure

  • DIVENDRES JOVE

    10€

  • Horari

    20:30 h

NATALIA JIMÉNEZ

Práctica en la frontera neix del Proyecto Conjucaciones el 2011, una proposta artística que engloba diverses creacions i accions pedagògiques i que se centra en l’exploració física d’identitats que podríem anomenar frontereres, aquelles que no compleixen rigorosament les normes categòriques.

Es tracta d’una peça breu que s’instal·la en un espai més expositiu que performàtic per buscar als voltants del cos com a expressió d’un territori propi, remesclat i imprevisible. A partir d’un treball de síntesi i translació molt particular del cos folklòric, Práctica en la frontera provoca la col·lisió de dues identitats territorials diferenciades: l’andalusa i la catalana. En experimentar els límits d’aquesta col·lisió, sorgeix una dansa, d’una banda, abrupta i, de l’altra, generosa en la seva voluntat comunicativa.

Natalia Jiménez i Jorge Gallardo aposten per una escena rústica i sense artificis on tota arquitectura escènica es construeixi des de la feina de la intèrpret i la relació que estableixi amb el públic.

Natalia Jiménez és coreògrafa, ballarina i artista interessada en la hibridació de llenguatges i en la col·laboració artística per al desenvolupament de l’art com a mitjà de comunicació. Els seus treballs creatius més representatius i que marquen la seva investigació pel moviment són Proyecto Conjugaciones, on col·labora amb l’antropòloga Leticia S. Moy i el dramaturg Jorge Gallardo; L_ENTES, peça de dansa a co-creació de la coreògrafa Iris Heitzinger, i La Medida del Desorden, una peça creada pel Group LaBolsa amb la direcció artística del coreògraf Thomas Hauert.

Natalia Jiménez i Jorge Gallardo porten col·laborant quatre anys. Des del Proyecto Conjugaciones (2011) han anat articulant una investigació pràctica que s’ha traduït en les peces Manifiesto en la Frontera, Práctica en la Frontera i Júbilo. En elles aprofundeixen en el treball de l’intèrpret que habita una escena rústica, on el cos és un ésser sense artificis que construeix tota l’arquitectura de l’acte escènic.

Creació Natalia Jiménez, Jorge Gallardo / Interpretació Natalia Jiménez / Recerca des de l’antropologia Leticia Sánchez Moy / Vestuari María Luisa Gallardo Muñoz / Fotografia Luis Castilla

CARACAFÉ

Emilio Fernández de los Santos, Caracafé, compositor curtit com a guitarrista als carrers del barri sevillà de Las Tres Mil Viviendas, forma el seu propi grup, Gritos de Guerra, als anys 90, amb el qual va aconseguir èxits com Arrincónamela. L’any 2000 participa a la pel·lícula Vengo, de Tony Gatlif, i el 2003 a Polígono Sur, de Dominique Abel.

El 2010 participa a l’espectacle Israel Galván contra los 3.000 per al Circo Price de Madrid. Des d’aleshores continua la seva relació artística amb Israel Galván als espectacles Lo Real/Le Réel/The Real (entre desembre de 2012 i setembre de 2015) i FLA.CO.MEN. (des de l’agost de 2013 fins a l’actualitat). El 2012 forma part de l’elenc de l’espectacle Boboterías.

Caracafé dedica bona part del seu temps a l’Escuela de Arte Polígono Sur, a través de la Fundación Alalá, on ensenya a tocar la guitarra a nens d’entre 6 i 16 anys d’aquest barri sevillà marginal.

Caracafé, guitarra

 

Per més informació www.ciutatflamenco.com