2020-2021
60 minuts aprox
12 €
10€
19 h
Olga Mesa torna a reprendre el seu icònic solo creat l’any 1996; ara compta amb el dispositiu visual creat per Francisco Ruiz de Infante, el diàleg amb el qual ha donat una nova forma i actualitat a una peça-manifest on l’artista qüestiona el cos i la seva manera de fer; es pregunta per aquest cos des de la mirada de l’altre, de l’espectador, i com el cos pot ser alguna cosa més que una imatge, posant el focus en les seves emocions i les seves manifestacions involuntàries. En aquest treball se superposen imatges, es dupliquen els cossos en una proposta de diàleg entre el passat i el present: un fascinant treball de transmissió a la ballarina Natacha Kouznetsova, a qui l’artista reconeix en el seu moviment fort i alhora fràgil.
Olga Mesa va iniciar la seva trajectòria a Espanya, però aviat es va traslladar a Estrasburg, on continua la seva recerca sobre la relació del cos amb la imatge. Els seus solos l’han posicionat internacionalment des dels anys noranta. L’any 2005 va crear la companyia Hors Champ / Fuera de Campo, i l’any 2010 s’hi va unir Francisco Ruiz de Infante, artista visual i tecnològic que ha dut a terme projectes per a museus com el Reina Sofía, el Guggenheim i el d’Art Modern de París. Junts inventen un univers en el qual interactuen els seus llenguatges artístics, les seves preocupacions i les seves experiències respectives.
Concepció i coreografia Olga Mesa / En diàleg amb Francisco Ruiz de Infante / Interpretació Natacha Kouznetsova, amb Olga Mesa / Dispositiu escènic, banda sonora i vídeo Francisco Ruiz de Infante / Direcció tècnica Victor Colmenero / Creació llums Xulia Rey Ramos / Il·luminació Santiago Rodriguez Tricot / Mezcla y espacialización sonora Fréderic Apffel / Mirada exterior Irène Filiberti / Producció i difusió Pierre Kiener
Coproducció Marseille Objectif DansE (Marsella), Teatre CDCN Pôle Sud (Estrasburg) i La Caldera, Centre de Creació, Dansa i Arts Escèniques (Barcelona) / Amb el suport Ministeri de Cultura francès – DRAC Grand Est (França), Région Grand Est (suport a la creació 2019) i Ciutat i Eurométropole d’Estrasburg / Residències Marseille Objectif DansE (Marsella), la Fabrique de Théâtre (Estrasburg), Teatre CDCN Pôle Sud (Estrasburg), Teatre de Hautepierre (Estrasburg), Simone – camp d’entrenament artístic (Châteauvillain, França), La Caldera, Centre de Creació, Dansa i Arts Escèniques (Barcelona), i LABoral, Centro de Arte y Creación Industrial (Gijón).
Creació: 1996 (Teatro Pradillo, Madrid) / Reactivació: 2001 (Teatre de la Ville, París). Recreació: desembre del 2019 (Teatre CDCN Pôle Sud, Estrasburg)
* Imatges i sons adicionals:
– Extracte del film S8 de Daniel Miracle « Danae » que pertany a l’espectacle « Esto NO eS Mi Cuerp0 » (1996).
– Extracte de la captació del vídeo d’« Esto NO eS Mi Cuerp0 » (Madrid, teatro Pradillo 1996) per Rodrigo García.
– Extracte del film de Nanni Moretti « Mia Madre » (2015) amb la cançò « Famous Blue Raincoat » de Leonard Cohen, 1971.
– Extracte del film de Bong Joon-ho « Mother » (2009) amb la cançò « Danse » de Byung-woo Lee.
– Extracte de l’òpera de Tom Waits « The Black Rider » (1993).
– Extracte musical de Sergueï Rachmaninov « The Divine Liturgy of St. John Chrysostom, Op 31 » (1910), interpretat per el Latvian Radio Choir (2010).
– Extracte musical de J.S. Bach « Suite No. 5 en C Menor BWV 1011 (IV. Sarabande) » (1720), interpretat por Elena Andreyev (2019).
– Extracte sonor dels comentaris de M. Rostropovitch sobre la Suite No.5 en C Menor de J.S. Bach (youtube.com/watch?v=4lVU9AhD5YM)
– Extracte sonor de Christian Sebille « Vibrations – la décharge- » (2015).