26, 27 i 28 de març de 2012 (15:30 – 18:30h)

Taller Bojana Cvejić

Compra entrada

Compartir

LOCALITATS EXHAURIDES

Les localitats per aquest taller estan exhaurides

EL TALLER

Aquest seminari de tres dies se centra en dues línies d’investigació sobre les pràctiques coreogràfiques a Europa des del final dels anys 90:

1. Què és la metodologia dels problemes i com opera en la dansa contemporània i la performance? Com poden les performances “expressar” els pensaments situats en l’experiment, en comptes de representar conceptes extrets de la teoria crítica?

2. Quines són les formes específiques de vida i treball que la performance i la dansa han desenvolupat recentment? Com aquestes condicions materials relacionades amb el postfordisme, el capitalisme post-industrial i la producció immaterial modelen la producció, execució i recepció de la coreografia? Què resulta crític, enginyós, resistent, empowering o còmplice en aquestes pràctiques?

Aquest seminari es basa en dues aproximacions teòriques relacionades i dispars, la noció d’expressió en la filosofia de Gilles Deleuze, Spinoza, etc. i les qüestions al voltant del treball plantejades pels marxistes italians post-operaistes (Paolo Virno, Maurizio Lazzarato etc.), i inclou el visionat d’enregistraments de performances.

LECTURES

1. Gilles Deleuze, “Having an Idea in Cinema”, ed. E. Kaufman and K. J. Heller,  Deleuze and Guattari: New Mappings in POlitics, Philosophy and Culture, Univ Minnesota Press, 1998, 14-19.
2. Pierre Macherey, “Encounter with Spinoza,” P. Patton, Deleuze A Critical Reader, Blackwell, 139-161.
3. Andrew Hewitt, “Introduction” (Social Choreography: Ideology as Performance in Everyday Movement and Dance, Duke Univ Press, 2005 and Interview with Sergej Pristas from Frakcija.
4. Isabelle Stengers, “Including Non-humans into Political Theory,” manuscript, courteousy of the author.

BIOGRAFIA

Bojana Cvejić és teòrica i coreògrafa en l’àmbit de la dansa contemporània així com al de la performance. Treballa també com a performer i dramaturgista i ha publicat en revistes i antologies d’arts en viu, música i filosofia. És autora de tres llibres (Anne Teresa De Keersmaeker: A Choreographer’s Score, Mercatorfonds/Actes Sud, 2012 encara en impressió). Juntament amb Jan Ritsema, Cvejić ha desenvolupat una pràctica teatral a diverses performances des de 1999 ((TODAYulysses, per exemple, l’any 2000) i ha col•laborat com a dramaturgista amb Xavier Le Roy, E. Salamon, M. Ingvartsen, C. De Smedt…; és membre del col•lectiu TkH Editorial; docent a la Universitat d’Utrech, a P.A.R.T.S. (Brussel•les) i a la SNDO (Ámsterdam) i desenvolupa plataformes de treball col•lectiu (PAF, St. Erme, 6MONTHS1LOCATION). Actualment Cvejić està acabant el seu doctorat al centre de recerca de filosofia moderna europea a la Universitat de Kingston.

Amb la col·laboració de:
Fundació Antoni Tàpies

Actualitat

Cicle

Informació pràctica

Temporada: 2011-2012

26, 27 i 28 de març de 2012 (15:30 – 18:30h)

10€

Més informació

Secció Irregular

Relacionats

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis mitjançant l’anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerarem que n’accepta el seu ús. Pot canviar aquesta configuració i obtenir-ne més informació aquí.

x