2023-2024
19.30 h
Entrada lliure (aforament limitat)
Del 23 al 26 de novembre
En el marc del cicle ‘Panorama Taiwan’, es projecta aquesta pel·lícula que retrata el procés de creació de la peça 13 Tongues, del coreògraf Cheng Tsung-lung. El film es divideix en tres parts:
Episodi 1: Cos (2021, 11′. Versió Original Subtítols Anglès)
Escolteu Cheng Tsung-lung, el coreògraf de 13 Tongues, descrivint com i on es va inspirar per a la seva obra. Seguirem el coreògraf i els ballarins de la companyia Cloud Gate fins a Bangka, el lloc on va néixer Cheng; on van buscar els aspectes corporals i les postures de diferents persones i déus dels temples que ell recordava i van explorar com podien observar i transformar aquests elements en els moviments coreogràfics de 13 Tongues. Un diaria audiovisual de com Cheng va treballar amb els ballarins de la companyia Cloud Gate i com els moviments dels assaigs van evolucionar fins a les escenes.
Episodi 2: So (2021, 14′. Versió Original Subtítols Anglès)
Cada carrer de Bangka té un so únic: des dels cants de sutra als temples fins als sorolls dels comerciants, les dones que regategen i les noies que fan safareig. Aquests sons, latents a la memòria de Cheng Tsung-lung i desenterrats gràcies al disseny musical de Lim Giong, s’han integrat en una part del paisatge sonor de 13 Tongues. Acompanyeu Cheng Tsung-lung i Lim Giong fins a l’extrem sud de Taiwan per visitar el lloc d’origen de les cançons populars de Manzhou. Escolteu les històries i el significat d’aquestes cançons de les àvies de Manzhou i descobriu per què i com Lim Giong ha incorporat aquestes cançons populars i les músiques Nakashi, un tipus de música pop amb influència japonesa dels anys seixanta i vuitanta, a la seva composició per a 13 Tongues.
Episodi 3: Color (2021, 11′. Versió Original Subtítols Anglès)
Seguiu el dissenyador artístic Ho Chia-hsing i els ballarins de la companyia Cloud Gate fins a Bangka, el lloc on el coreògraf es va criar. Vegeu amb els seus ulls les imatges efervescents dels carrers bulliciosos i concorreguts de Bangka, on els colors dels senyals de neó, les botigues de moda, els vestits de les divinitats dels temples i els maons de les parets dels temples cobraven vida. Comenceu amb el simbolisme de la carpa, una de les imatges centrals de la projecció, procedent del somni de Tsung-lung. El dissenyador artístic Ho Chia-hsing explica la tria i els motius que hi ha darrere dels colors i els mantres que es projecten a l’escenari. Alhora, el dissenyador de projecció Ethan Wang parla del procés i la màgia per transformar aquests materials originals en imatges en moviment a la pantalla en què es projecten.