• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

FRANCESC RUIZ + TONI HERVÀS

Festival Sâlmon: Gimnàs de còmic performance + La bella Helena

29 d'octubre
Popup - Més informació
  • ACCESSIBILITAT

    Idioma: espectacle amb text en català i castellà.

  • Temporada

    2026-2027

  • Durada

    35 minuts + 30 minuts

  • Horari

    20 h

  • Espai

GIMNAS DE CÒMIC DE PERFORMANCE, per Francesc Ruiz

Aquest laboratori de creació experimental recull un conjunt de pràctiques i sabers que desplaça el focus d’atenció dins de la producció de còmic cap als cossos que formen part d’aquesta, explorant totes les possibilitats que es donen en la intersecció entre dibuix, narrativa visual i arts escèniques. Aquest laboratori va tenir la seva primera incursió pública el 2025 a l’auditori del centre cultural Fabra i Coats, dins de la programació del festival de còmic i autoedició GRAF. Per a la present edició del Sâlmon compartirà una seqüència d’exercicis a través dels quals expandirà l’espai del còmic posant el focus en tots aquells cossos que l’habiten.

Francesc Ruiz ha centrat el seu treball plàstic en el dibuix, utilitzant el còmic per explorar nous llenguatges narratius. Ell els denomina «còmic expandit»: una forma que va més enllà de les vinyetes i que ocupa espais expositius o proposa jocs que reclamen la interacció de l’espectador. Té obra a col·leccions com les del CGAC de Santiago de Compostel·la, Cal Cego de Barcelona, el Fons municipal d’art contemporain de París, el MUSAC de Lleó i el MACBA de Barcelona.

Direcció Francesc Ruiz i Mery Cuesta / Amb l’impuls  Càtedra de Recerca i Experimentació en Còmic Finestres-Elisava (CREC) / Membres Mery Cuesta, Francesc Ruiz, Marta Cartu, Alicia Portabella, Ascensión Martínez, Dafne Ortiz, Eva Blanch, Fiorella Briz, Gabo Benavente, Julie Réau, Núr Muntané, Mica Negrete

LA BELLA HELENA, per Toni Hervàs

desplaça el focus d’atenció dins de la producció de còmic cap als cossos que formen part d’aquesta, explorant totes les possibilitats que es donen en la intersecció entre dibuix, narrativa visual i arts escèniques. Aquest laboratori va tenir la seva primera incursió pública el 2025 a l’auditori del centre cultural Fabra i Coats, dins de la programació del festival de còmic i autoedició GRAF. Per a la present edició del Sâlmon compartirà una seqüència d’exercicis a través dels quals expandirà l’espai del còmic posant el focus en tots aquells cossos que l’habiten.

Francesc Ruiz ha centrat el seu treball plàstic en el dibuix, utilitzant el còmic per explorar nous llenguatges narratius. Ell els denomina «còmic expandit»: una forma que va més enllà de les vinyetes i que ocupa espais expositius o proposa jocs que reclamen la interacció de l’espectador. Té obra a col·leccions com les del CGAC de Santiago de Compostel·la, Cal Cego de Barcelona, el Fons municipal d’art contemporani de París, el MUSAC de Lleó i el MACBA de Barcelona.

Direcció Francesc Ruiz i Mery Cuesta / Amb l’impuls  Càtedra de Recerca i Experimentació en Còmic Finestres-Elisava (CREC) / Membres Mery Cuesta, Francesc Ruiz, Marta Cartu, Alicia Portabella, Ascensión Martínez, Dafne Ortiz, Eva Blanch, Fiorella Briz, Gabo Benavente, Julie Réau, Núr Muntané, Mica