2020-2021
65 minuts aprox.
16 €
10€
20 h (dg 18 h)
En la seva nova creació, Eulàlia Bergadà s’enfronta als reptes que implica traslladar al moviment les formes originalment ideades i creades des del cos i des de l’emoció. Per mitjà del moviment, la música i la paraula, la coreògrafa qüestionarà els teixits coreogràfics i compositius i la seva manera d’entendre la dansa com a forma intangible. Aquesta dansa és la que acabarà obrint-se pas per crear l’autèntica peça, la present, l’efímera, una dansa que va més enllà de qualsevol forma i ideal.
Ballarina, coreògrafa i directora, Eulàlia Bergadà va crear la seva pròpia companyia l’any 2015; les seves peces es caracteritzen per la creació conjunta entre dansa i música en directe. L’any 2016 va guanyar el Premi Institut del Teatre, amb producció del Festival Grec, i la seva peça Nixie, creada el 2018, es va representar a la Sala Hiroshima de Barcelona en el programa Inexchange (Tilburg, Països Baixos). Amb Marc Naya continua la recerca compositiva i escènica a través de la veu, l’electrònica i el cos, que ha donat lloc a la saga de projectes anomenada Opening Projects.
Direcció i coreografia Eulàlia Bergadà / Espai sonor Marc Naya / Dramatúrgia Ferran Echegaray / Assistència coreogràfica Evelyne Rossie / Interpretació Marc Naya, Evelyne Rossie, Olga Clavel, Maria Torrents / Disseny il·luminació i so Toni Ubach i Sergio Roca / Disseny audiovisuals Ventura López / Disseny vestuari Claire O’Keefe / Documentació gràfica Edu Carayol / Producció Anna Bohigas i Inés Lambisto
Coproducció Mercat de les Flors, Teatre Principal de Palma de Mallorca i Morlanda Creacions / Amb la col·laboració L’Estruch de Sabadell, Graner fàbrica de creació, Dansbrabant Holanda, EiMa centre de creació i Auditori de Paguera
‘Grietas para una coreografía reversible’, per Xavier Manubens (blog del Mercat de les Flors)
PREMSA:
‘La invocació a ballar plegats d’Eulàlia Bergadà’, per Sara Esteller (recomana.cat)
Eulàlia Bergadà: “Anem al teatre perquè ens faci vibrar” (Àrtic, betevé)
‘La dansa és un diamant en brut’, per Jordi Sora (El Temps de les Arts)
‘La imperfecció de la dansa i els diamants’, per Joana de Querol (Núvol)