2017-2018
16€
20h
AQUEST ESPECTACLE FORMA PART DE LA QUINZENA METROPOLITANA DE DANSA
El sofisticat treball de recerca sobre el moviment que duu a terme el ballarí i coreògraf Thomas Hauert es basa en la improvisació i té una sòlida relació amb la música, ja sigui amb la música en si o amb la musicalitat del moviment. En el seu nou solo (sweet) (bitter), Hauert interactua amb el madrigal barroc Sì dolce è’l tormento, de Claudio Monteverdi, però també amb els 12 Madrigali de Salvatore Sciarrino.
Hauert interpreta aquest poema musical d’amor impossible com l’expressió d’un conflicte entre la felicitat que comporta el fet de perseguir un ideal i el turment de saber que aquest ideal romandrà sempre lluny del teu abast: una tensió que constitueix el motor universal de la vida, però que pot adoptar tantes formes i tantes interpretacions com visions individuals hi ha d’aquest «país perfecte».
Concepte, coreografia i dansa Thomas Hauert / Il·luminació Bert Van Dijck / Vestuari Chevalier-Masson / Música Claudio Monteverdi, Si dolce è’l tormento, Salvatore Sciarrino, 12 Madrigali
Producció ZOO/Thomas Hauert / Coproducció Charleroi Danses, Centre Chorégraphique de la Féderation Wallonie-Bruxelles/ Amb el suport Fédération Wallonie-Bruxelles – Service de la danse / Pro Helvetia – Fondation suisse pour les arts / Vlaamse Gemeenschapscommissie / Ein Kulturengagement des Lotterie-Fonds des Kantons Solothurn / Wallonie-Bruxelles International
#ThomasHauert #SweetBitter
Pulse Constellations pren com a punt de partida la composició de música electrònica de John McGuire Pulse Music III, de l’any 1978, una complexa obra que combina tot un ventall de ritmes, tempos i melodies per tal de formar una seqüència de 24 seccions diferenciades però alhora interrelacionades que es repleguen les unes dins les altres de manera abrupta i inesperada. La qualitat dels sons, la plenitud de la composició i el seu moviment constant i inquietant per l’espai aporten un toc estel·lar i còsmic a l’obra.
El coreògraf i ballarí Gabriel Schenker desconstrueix i reconstrueix la complexa trama de cadències superposades que presenta la composició. Un calidoscopi de ritmes i coordinacions travessa el seu cos encavalcant compassos. Mitjançant la seva interpretació, Schenker explora els límits entre la naturalesa matemàtica i l’orgànica, entre la precisió digital de la música electrònica i la imprecisió analògica d’una dansa, i aprofundeix també en la frontera entre el que és ballable i el que és audible.
Després de graduar-se a P.A.R.T.S., Gabriel Schenker va ser un dels fundadors del col·lectiu Busy Rocks. Com a ballarí ha treballat amb Anne Teresa de Keersmaeker/Rosas, Thomas Hauert/ZOO, Eleanor Bauer, Robin Jonsson, Doris Stelzer i Alexandra Bachzetsis. A més ha cursat un màster en filosofia a la European Graduate School.
Concepció i interpretació Gabriel Schenker / Música Pulse Music III, John McGuire / Assessorament investigació artística Chrysa Parkinson / Producció executiva Caravan Production (Brussel·les)
Coproducció STUK (Leuven, Bèlgica), TAKT – Provinciaal Domein Dommerlhof (Neerpely, Bèlgica) / Residències Tanzhaus Zurich (Suïssa), Charleroi Danses (Bèlgica), BUDA (Kortrijk, Bèlgica) / Agraïments Salva Sanchis (Kunst/werk), Pierre Slinckx, Sarah Ludi
#GabrielSchenker #PulseConstellations