2021-2022
70 minuts
18 €
20 h
A causa del positiu en Covid 19 de Jan Martens, el coreògraf i intèrpret de la peça Elisabeth gets her way, se suspèn la funció prevista pel dijous 17 de març.
Es retornarà el cost de les entrades pel mateix canal a través del qual es van adquirir.
Si les entrades es van adquirir a través de la web, la devolució de l’import es farà a la targeta amb la qual es va fer el pagament.
Si les entrades van ser adquirides a la taquilla del Mercat de les Flors o a Tiquet Rambles, caldrà indicar el número de compte al qual desitgeu el retorn per transferència a publics@mercatflors.cat.
Es mantenen les funcions de l’altre espectacle que presenta Jan Martens, Any attempt will end in crushed bodies and shattered bones, que tindrà lloc dissabte 19 i diumenge 2; els seus intèrprets no han estat en contacte amb el coreògraf recentment i es descarta qualsevol contagi a través seu.
__________________________________________________________________________
En aquest solo, Jan Martens se submergeix en l’univers d’una de les clavecinistes més importants del món, Elisabeth Chojnacka, que va contribuir a la renaixença d’aquest instrument i que va morir l’any 2017. Aquesta peça és un retrat dansat amb una banda sonora molt variada: una selecció de la música que Chojnacka va enregistrar al llarg dels seus cinquanta anys de carrera, des de Nyman fins a Montague passant per Ligeti, tota interpretada per ella mateixa. L’objectiu és que la dansa es mantingui fidel a unes partitures sovint complexes. Martens «toca» el seu cos de la mateixa manera que Chojnacka tocava el clavicèmbal. Les peces de dansa del solo es complementen amb fragments documentals en què es narren la vida i l’obra de Chojnacka amb entrevistes a persones que li eren properes, entre d’altres documents.
El coreògraf i ballarí belga Jan Martens creu que qualsevol cos pot comunicar i té alguna cosa a dir. Amb cada nova peça intenta redibuixar la relació entre públic i intèrpret. Després de la seva primera creació, I can ride a horse whilst juggling so marry me de 2010, Martens va fer nombrosos solos, duets i peces grupals. Crea la seva primera peça per a gran escenari amb Any attempt will end in crushed bodies and shattered bones, una producció per a disset ballarins que s’estrena al Festival d’Avinyó i que veurem al Mercat. Martens és artista associat de DE SINGEL a Anvers (Bèlgica). La plataforma coreogràfica GRIP, fundada per Jan Martens i la gestora empresarial Klaartje Oerlemans, produeix i sosté la sevapròpia obra.
Coreografia i dansa Jan Martens / Enginyer so documental Yanna Soentjens / Disseny il·luminació Elke Verachtert / Disseny vestuari Cédric Charlier / Mirada externa Marc Vanrunxt, Anne-Lise Brevers,Rudi Meulemans / Vídeo i música llista completa de fragments de vídeo (© Archives INA) i peces musicals a través de www.grip.house / Director tècnic Michel Spang- Elke Verachtert
Producció GRIP / Distribució internacional A Propic – Line Rousseau and Marion Gauvent / Coproducció deSingel (Antwerp, BE), Les Hivernales – CDCN d’Avignon (FR), Julidans (Amsterdam, NL), C-TAKT (Limburg, BE) I Perpodium (BE) / Residències deSingel (Antwerp, BE), Les Hivernales – CDCN d’Avignon (FR), Toneelhuis (Antwerp, BE), ccBe (Antwerp, BE), C- TAKT (Limburg, BE) i CN D – Centre national de la danse (Paris, FR) / Amb el suport financer the Flemish Government, Tax Shelter of the Belgian Federal Government i Cronos Invest / Agraïments INA – l’Institut National de l’ Audiovisuel, Les Ballets de Monte-Carlo sous la Présidence de S.A.R. la Princesse de Hanovre – Direction: Jean-Christophe Maillot, Graciane Finzi, Régis Mitonneau, Anne Montaron, Emmanuelle Tat, François-Bernard Mâche, Zygmunt Krauze, Stephen Montague, Raphaël de Gubernatis, Claire Verlet, Ty Boomershine, Joris van Oosterwijk, Liselotte Sels i Kinga Jaczewska
Espectacle inclòs a la programació de Dansa Metropolitana