2020-2021
Primera part, 130min (actes 1 i 2); Descans, 30min; Segona part, 75min (acte 3). En cas d’haver de sortir durant la primera part, no es podrà tornar a entrar fins a la pausa
18 €
10€
17 h
Aquest espectacle reuneix tres peces dins d’un projecte temàtic de llarg recorregut (2013-2019) per crear un objecte escènic fora de format. A través del mite de la Carmen de Bizet i dels Sonets d’amor de Shakespeare, es construeixen noves relacions en un món dominat per la tecnologia: seducció, conflicte, por, desig, complicitat, gelosia, passió… Així, la peça mostra de quina manera les tecnologies controlen els nostres cossos i les nostres imatges. L’escenari, ple de sorolls i de llums, està envaït per cables que transformen aquesta instal·lació en una mostra de la metàfora del desordre de les relacions humanes.
Olga Mesa va iniciar la seva trajectòria a Espanya, però aviat es va traslladar a Estrasburg, on continua la seva recerca sobre la relació del cos amb la imatge. Els seus solos l’han posicionat internacionalment des dels anys noranta. L’any 2005 va crear la companyia Hors Champ / Fuera de Campo, i l’any 2010 s’hi va unir Francisco Ruiz de Infante, artista visual i tecnològic que ha fet projectes per a museus com el Reina Sofía, el Guggenheim i el d’Art Modern de París. Junts inventen un univers en el qual interactuen els seus llenguatges artístics, les seves preocupacions i les seves experiències respectives.
Concepció Olga Mesa i Francisco Ruiz de Infante / Consell dramatúrgia Roberto Fratini Serafide / Performers Olga Mesa, Francisco Ruiz de Infante, Sara Vaz i Félix Ramon / Toreros Élise Moreau, Kevin Antequera, Omar Puga, Marta Fernández Tusón, Andrea López i Francesco Sinopoli / Coordinació tècnica Victor Colmenero i David Benito / Llums David Benito / So Frédéric Apffel / Producció Pierre Kiener / Administració Machette Productions
Amb la col·laboració Mercat de les Flors, Naves Matadero – Centro para las Artes Escénicas (Madrid), Festival Internacional de Teatro de Vitoria-Gasteiz, CCAM-Scène Nationale de Vandoeuvre-lès-Nancy (França, Marseille Objectif Danse (Francia), Museo Artium (País Vasc), Festival Verão Azul (Lagos, Portugal), Centre des Rives / Autour de la terre (Vaillant, Francia), Espacio Darja R2D (Casablanca, Marroc), Instituto Cervantes (Casablanca, Marroc), Centro Nacional de Creación Musical GMEM de Marsella (Francia), La Villa Bernasconi (Ciudad de Lancy-Ginebra, Suiza), FRAC Lorraine (Metz), La Fabrique de Théâtre (Estrasburgo, Francia), XI Bienal de Artes Mediales de Santiago de Chile, Instituto Universitario Nacional de Artes de Buenos Aires, Festival Tempo (Río de Janeiro) CCN de Montpellier (França), CDCN Pôle Sud (Estrasburg, França),L-EST / Laboratio Europeo de Artes Escénicas y Transmedia (Belfort / Montbéliard, França), CCN-Ballet de Lorraine (Nancy, Francia), Teatro Pradillo, Madrid (España), Festiva Inmediaciones (Pamplona), Espacio Azala (La Sierra-Alava), Fundación Botín (Santander), El Graner, (Barcelona), Villa la Brugère (Arromanches, França), Es Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma de Mallorca / Amb el suport de Ministeri de Cultura francès – DRAC Grand Est, Ciutat d’Estrasburg i Région Grand Est (França)