2025-2026
Només queden 28 places!
Només queden 63 places!
60 minuts aprox
20 €
10 €
20 h
Aquest espectacle forma part del festival Dansa Metropolitana que se celebra del 5 al 22 de març a 12 municipis de l’Àrea Metropolitana
Una trobada entre la ballarina i coreògrafa brasilera resident a Madrid Poliana Lima i la bailaora de flamenc britànica resident a Sevilla, Yinka Esi Graves. Les artistes comparteixen la idea que el cos és un lloc travessat per múltiples herències culturals. Quan les aliances i llinatges culturals del cos se situen en el centre, sorgeix la qüestió de la pertinència.
Poliana Lima es coreògrafa, ballarina i docent brasilera resident a Madrid. El 2011 realitza la seva primera creació, la peça curta Palo En La Rueda. Un any més tard, comença a col·laborar amb la coreògrafa lituana Ugne Dievaityte, amb peces que recorren diversos festivals nacionals i internacionals. Prenent el cos com a objecte central de la seva expressió, Poliana explora les possibilitats de crear poètiques en escena capaces de comunicar-se amb el públic de forma senzilla i profunda. Temes com la identitat i la memòria són recurrents en les seves creacions, als quals se suma la relació entre creació i pedagogia, que ella considera part fonamental del seu treball com artista.
Yinka Esi Graves és una creadora de dansa i artista flamenca britànica. El seu treball explora els vincles entre el flamenc i les formes contemporànies arraigades en la diàspora africana. Com a bailaora flamenca ha acompanyat artistes de renom com Remedios Amaya i Concha Buika.
Direcció, creació i dansa Poliana Lima i Yinka Esi Graves / Acompanyament artístic Juan Carlos Lérida / Música Miguel Marín / DJ Oumoukala / Espacio sonoro Quino Piñero / Disseny il·luminació i espais Cube.bz / Disseny vestuari Carmen 17 i Stéphanie Coudert / Coordinació tècnica Cristina Bolívar / Tècnic il·luminació Andrés Dwyer / Vídeo y Fotografía Miguel Ángel Rosales / Diseño Gráfico Cintia Ramirez / Comunicación Cultproyect
Coproducció Mercat de les Flors, Festival Dance Umbrella, Condeduque i Comunidad de Madrid / Amb la col·laboració Teatro Central, Fundación María Pagés en col·laboració amb Ayuntamiento de Fuenlabrada, Festival Escena Patrimonio, Graner Centre de creació de dansa i arts vives, Programa Residencias artísticas de la Agencia Andaluza de Instituciones Culturales
![]()