Col·loqui amb els i les artistes en acabar la funció.
2025-2026
Entrades exhaurides
50 minuts
18.30 h
Preu únic 10€
10 de maig
Els vincles són mapes que ens guien cap a nosaltres mateixes. Un teixit fràgil i persistent que connecta cossos, memòries i presències: persones, animals, objectes, olors, llocs i instants.
Hi ha vincles que ens empenyen; d’altres ens eleven o ens arrosseguen. N’hi ha que són fils subtils, gairebé imperceptibles. D’altres esdevenen cordes, teles o cadenes que sostenen, lliguen o tensionen. Alguns neixen abans que nosaltres; d’altres perduren més enllà del temps, com el vincle amb l’àvia que ja no hi és.
Som en relació: ens construïm en la mirada de l’altre, en el gest compartit, en la presència que acompanya o en l’absència que deixa empremta. Els vincles ens regulen, ens desborden, ens sostenen; són espai de trobada i també de transformació.
Com les neurones que s’activen i es connecten per donar forma al pensament, també nosaltres tracem xarxes invisibles que configuren qui som. Tot es vincula, tot ressona.
A escena, aquests vincles prenen forma i apareixen en el moviment i la música, desplegant un paisatge compartit on la diferència es troba, es reconeix i s’emancipa.. Un espai viu on tot està connectat, i on cada gest es propaga dins d’una xarxa que ens sosté.
VINCLES és un espectacle inèdit creat i interpretat per professionals i no-professionals, de manera col·lectiva, inclusiva i participativa. És un espectacle recomanat per a tots els públics que reuneix 124 artistes, tant amb discapacitat com sense, provinents de 10 agrupacions vinculades a 6 entitats socials, educatives i culturals, així com participants individuals. El resultat és una creació escènica col·lectiva que posa en valor la diversitat, la convivència i el poder transformador de les arts.
La posada en escena que es presenta al Mercat de les Flors s’emmarca en el projecte d’ARTransforma “Procés creatiu participatiu”, una iniciativa que uneix entitats educatives, socials, culturals i de la salut, així com inscripcions a nivell particular. Aquest projecte, un procés col·lectiu de música i dansa, amb persones amb i sense discapacitat o problemàtiques de salut mental, posa l’accent en la participació i en el foment de la creativitat, permetent compartir, aprendre i conviure en un context d’expressió artística inclusiu.
FITXA ARTÍSTICA
El repartiment artístic inclou l’Orquestra de cordes i flautes, guitarres i alumnat adult de l’Escola de Música Musicant, l’Orquestra Simfònica Tarantel·la de l’Escola de Música Àngels Casas, l’Associació de Persones amb Diversitat Funcional d’Osona, el Centre Ocupacional Bogatell (Ampans), la Fundació Vallès Oriental i tres agrupacions de l’Escola Municipal de Música Can Ponsic.
Amb la participació especial de Francesc Orella, reconegut actor de cinema, teatre i televisió. També hi trobem 22 persones amb/sense discapacitat inscrites de manera individual i 16 artistes més entre voluntariat i professionals d’ARTransforma. Equip al capdavant del projecte: Iris Borràs, Jordi Font, Cristina Gubern, Xavi Manyoses i Queralt Prats, fundadora d’ARTransforma i d‘aquest projecte.
Amb la col·laboració i suport de l’Escola dels Encants, El Graner – Centre de creació de dansa i arts vives, l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, Multisignes i el Mercat de les Flors, així com amb el suport de la Fundació Ferrer de Música.
ARTransforma és una entitat sense ànim de lucre fundada a Barcelona el 2009 que impulsa projectes artístics amb vocació inclusiva, promovent l’accés universal a la cultura i els drets culturals.
ACCESSIBILITAT
Per adquirir localitats accessibles o seients amb bona visibilitat de l’intèrpret de Llengua de Signes (LSC) cal indicar el nombre d’entrades que necessites al correu taquilles@mercatflors.cat o al telèfon: 690721657 (de dimecres a divendres de 10h a 14h)
Si no hi pots assistir, però consideres donar suport al projecte d’ARTransforma, pots fer una aportació a la Fila Zero: CAIXABANK ES02 2100 3005 4222 0055 9401