Segons Johnny Cadillac, exkarateka belga, 3/4 face presenta la posició defensiva definitiva: una postura tan precisa que delata inevitablement una voluntat de perfeccionisme i un desig profund de control. Loraine Dambermont fa seu aquest principi i, per mitjà d’un tutorial en directe, revela les seves millors habilitats secretes d’autodefensa. Toujours de 3⁄4 face! és un solo hiperenergètic interpretat com una guia de supervivència amb tocs d’humor. Dambermont també aborda la complexa identitat belga per mitjà de moviments dirigits, tots ells cap al paroxisme de la burla d’un mateix. Aquesta peça posa a prova el virtuosisme físic i mental de l’intèrpret en forçar els límits d’un cos constret entre una marató de moviments hiperràpids i la precisió extrema de la seva pròpia musicalitat.
Loraine Dambermont és una artista belga que barreja des del hip-hop fins la dansa contemporània, especialment el popping i el treball de terra, amb una energia explosiva. El 2013, va guanyar un premi coreogràfic amb el duet Buy My City, una peça en col·laboració amb Noora Hannula. Actualment, fa una gira internacional amb el seu últim solo Toujours de 3/4 face! —selecció Aerowaves Spring Forward 2023— i treballa en una nova peça.
Coreografia, composició i interpretació Loraine Dambermont / Assessor mescla so Victor Petit / Dissent il·luminació Rémy Urbain / Cap tècnic Gaspar Schelck / Cap escenari (en alternança) Lucas Baccini, Adèle Evans, Chamsedine Madec, Gaspar Schelck / Mirada externa Monica Gomes
Producció Lodbmt / Soci Le Théâtre de la Balsamine / Amb el suport Iles/Suitcase Brussel·les, Le Théâtre Marni – Brussel·les, Garage29 – Bruxelles, Studio 28 – Roubaix, L’Armande – Liège, Le Centre Culturel Bruegel – Perpetuum MOBILE Festival – Brussel·les, La Roseraie – Brussel·les, Theater aan de Rijn – Dance Flavours, Arnhem and Wallonie- Brussel·les International / Responsable gira BLOOM Project / Agraïments Johnny Cadillac
Durada 20 minuts
En camisa de dormir. Immaculada, esquitxada de blanc. Enmig d’una foscor espessa, la de la nit, lloc de fantasies, de tenebres, de somnis, de deixar-se anar. Un cos en plena pulsació, un intent de revolta, de rebel·lió. Un desig indestructible i indomable de llibertat. El d’escapar dels grillons, de posar fi als mandats, de trencar les costures dels condicionaments, de defugir les obligacions. Tercera peça de Leïla Ka, va ser guardonada amb el premi coreogràfic del Sindicat de la Crítica el 2022.
Leïla Ka va començar la seva trajectòria com a artista de dansa multidisciplinària. Va aprofitar la seva experiència en dansa teatral (a May B de Maguy Marin) per desenvolupar el seu procés coreogràfic. La seva primera peça, el solo Pode ser, ha rebut sis premis en l’àmbit internacional i s’ha representat més de 200 vegades des de la seva estrena el 2018. També ha creat el duet You’re the one we love (2020), una segona peça en solitari, To cut loose (2022), i la seva primera peça d’una hora, Maldonne, estrenada el novembre del 2023. Actualment, és artista associada de Centquatre-Paris, La Garance – Scène Nationale de Cavaillon i Dieppe Scène Nationale, i artista resident d’Espace 1789.
Coreografia i interpretació Leïla Ka / Disseny il·luminació Laurent Fallot
Socis i coproducció CCN de Nantes; Chorège – Centre de Développement Chorégraphique National Falaise Normandie; DRAC des Pays de la Loire; Espace 1789 – Scène conventionnée (Saint-Ouen); L’étoile du nord – Scène conventionnée (Paris); Le Gymnase CDCN (Roubaix); Le Théâtre, scène nationale de Saint-Nazaire; RAMDAM, un centre d’art (Sainte-Foy-lès-Lyon); Théâtre de Vanves – Scène conventionnée; Les Hivernales – Centre de Développement Chorégraphique National; Les Quinconces-L’espal – Scène nationale du Mans; Théâtre du Cormier (Cormeilles-en-Parisis); Tremplin – Réseau Grand Ouest; Musique et Danse en Loire-Atlantique; Espace Culturel Sainte Anne (Saint-Lyphard)
Durada 18 minuts