2016-2017
40'
16 €
20 h
Staying alive és una reflexió sobre les nocions d’ordre i control de la migració humana i no humana. La peça qüestiona com el sistema jurídic, que avui dia té un paper decisiu en el control de la migració, s’ha vist afectat per la producció de coneixement i de discursos sobre el tema de la migració, que alhora el mateix sistema perpetua.
Al llarg de tot aquest procés, l’iPad, una eina tecnològica d’ús personal, ha actuat com un important agent de control del cos de la ballarina. A poc a poc, i durant tota la peça, el nivell d’estrès del cos es va intensificant.
Jasna L. Vinovrski va néixer i es va criar a Zagreb, Croàcia, però gairebé sempre ha viscut i treballat en altres països. Després de treballar com a intèrpret amb diferents coreògrafs europeus (Groupe Dunes, J. Schömer, C. Sagna, O. Duboc, etc.), va començar a crear les seves pròpies peces, que s’han presentat a llocs com el Tanzhaus de Zuric i el Holland Dance Festival (La Haia), els Rencontres chorégraphiques internationales de Seine Saint-Denis, el festival Artdanthé a París, el festival Tanec Praha a la República Txeca, el Festival de Zagreb a Croàcia o Dansa València a Espanya.
El seu treball artístic se centra en els temes relacionats amb les estructures burocràtiques i les qüestions relacionades amb la identitat dins d’aquestes estructures. En els darrers anys s’ha interessat pels conceptes de vida privada i pública en el context teatral. Des de 2008 codirigeix la companyia Public in Privat amb Clément Layes.
Idea, coreografia i interpretació Jasna L. Vinovrski
Tècnic de llums Gretchen Blegen
Col·laboradors mini iPad, llibres
Música Staying alive dels Bee Gees
Aquesta peça es va crear en el marc d’un projecte més ampli, «Migrant Bodies», amb el suport del programa Cultura 2007-2013 de la Unió Europea. www.migrantbodies.eu