• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

CHERISH MENZO / GRIP & FRASCATI PRODUCTIES

DARKMATTER

24 i 25 d’abril
Popup - Descomptes

A Darkmatter, Cherish Menzo i el seu company d’escenari Camilo Mejía Cortés cerquen formes de deslligar els seus cossos de la manera en què són percebuts i de la realitat quotidiana en què es mouen. Entre altres coses, contemplen el cel, la matèria fosca i els forats negres que es troben i xoquen entre si per donar llum a un nou cos (afro)futurista i enigmàtic. Darkmatter vol acabar amb la manera esbiaixada d’observar el cos propi i el dels altres, així com les històries que els atribuïm.Nascuda als Països Baixos, Cherish Menzo ha treballat amb Lisbeth Gruwez, Jan Martens i Nicole Beutler i ha col·laborat amb artistes com Akram Khan, Ula Sickle, Olivier Dubois i Eszter Salamon. El seu poderós llenguatge de moviment es manifesta en la seva pròpia obra. Cherish ha rebut diversos premis prestigiosos. S’interessa per la transformació del cos a l’escenari i per l’«encarnació» de diferents imatges físiques. Mitjançant la distorsió, la decadència i la dissonància, intenta separar els cossos de les percepcions forçades i de les realitats corporals quotidianes, subratllant la complexitat i la naturalesa contradictòria de les imatges que semblen recognoscibles a primera vista.

Concepte i coreografia Cherish Menzo / Creació i interpretació Camilo Mejía Cortés, Cherish Menzo / Disseny il·luminació Niels Runderkamp / Composició musical Gagi Petrovic, Michael Nunes / Masterització Gagi Petrovic / Llista música via www.grip.house o www.frascatitheater.nl / Escenografia Morgana Machado Marques / Disseny vestuari JustTatty.com / Dramatúrgia Renée Copraij, Benjamin Kahn / Text Cherish Menzo, Camilo Mejía Cortés, BOИSU, Shari Kok-Sey-Tjong / Assessor vocal i entrenament BOИSU, Shari Kok-Sey-Tjong / Consell artístic Christian Yav, Nicole Geertruida / Veus cor de rap distorsionat via www.distortedrapchoir.com / Amb referències a i inspirat per Act I of the American Opera ‘Troubled Island’ by William Grant Still (1949); ‘BLACKSPACE: ON THE POETICS OF AN AFROFUTURE’ by Anaïs Duplan;  ‘The Mask’ by Paul Laurens Dunbar – Video clip ‘Throw it back’ (2019) by Missy Elliot; The Mythology of the American electronic music duo Drexciya / Tècnics Niels Runderkamp, Amber Stallenberg – Sander Cools
Producció GRIP, Frascati Producties (Anneleen Hermans, Eryn Kelly, Sam Loncke, Rudi Meulemans, Lize Meynaerts, Klaartje Oerlemans, Jennifer Piasecki, Charlotte Roosblad, Dominique Sikkema, Sylvie Svanberg, Mark Timmer, Ruud Van Moorleghem, Heske van den Ende, Petra van der Meulen, Pauline Van Nuffel, Nele Verreyken) / Distribució internacional A Propic – Line Rousseau, Marion Gauvent / Coproducció Kunstenfestivaldesarts (Brussel·les, BE), CCN-Ballet national de Marseille dans le cadre de l’accueil studio / Ministère de la Culture (FR), actoral festival (Marsella, FR), STUK (Leuven, BE), La Villette (Paris, FR), Festival d’Automne à Paris (FR), Beursschouwburg (Brussel·les, BE), De Coproducers (NL), Perpodium (BE) / Residències STUK (Leuven, BE), La Villette (Paris, FR), Frascati (Amsterdam, NL), Beursschouwburg (Brussel·les, BE), CCN-Ballet national de Marseille dans le cadre de l’accueil studio / Ministère de la Culture (FR), Productiehuis Theater Rotterdam (NL) / En col·laboració  amb Trill (Leuven, BE), WijzijnDOX (Utrecht, NL) / Amb la col·laboració el Govern Flamenc, The Performing Arts Fund NL, Ammodo, Tax Shelter of the Belgian Federal Government, Cronos Invest / Agraïments Eric Cyuzuzo, Jan Fedinger, Dries Douibi, Khadija El Kharraz Alami

Una Hora Abans: dissabte 25 d’abril