2012-2013
Preu 6€ / Abonament de dia 10€ / Pack CREA 6 €
19h
Half Past Four Under the Chandelier
Un rizoma és una tija subterrània amb aspecte d’arrel. Un rizoma és una “imatge de pensament”, un model descriptiu de la realitat. Un rizoma és un cos sense òrgans, sense jerarquies. En aquest projecte es vol transportar el concepte de rizoma al cos del ballarí i a la relació que s’estableix entre aquest i el seu entorn. Es vol crear dins la mirada de l’espectador la sensació d’estar mirant pel forat d’un calidoscopi, però un calidoscopi fet de persones, de vides i de relacions humanes.
Mizar Martínez Álvarez es llicencia en Coreografia i Tècniques d’Interpretació de la Dansa al Conservatori Superior de Dansa de l’Institut del Teatre (2010). Al setembre del 2008 és admesa en el programa ex.e.r.ce. al Centre Chorégraphique National Montpellier Languedoc-Roussillon, on participa en projectes de recerca i investigació en dansa i està en contacte amb artistes com Xavier Le Roy, Eszter Salamon, Eleanor Bauer, Chrysa Parkinson i Juan Domínguez. Participa com a intèrpret a Project de Xavier Le Roy (Festival montpellierdanse’08), Retrospectiva de Xavier le Roy (Fundació Antoni Tàpies, 2012) i a Got Skills, d’Eleanor Bauer (Montpellier 2008). Al maig del 2009 entra en contacte amb Mathilde Monnier i és admesa com a assistent en la producció Pavlova 3’23 (CCN-Montpellier, octubre 2009). Té un gran interès en la recerca i l’experimentació en l’àmbit de les arts escèniques. En el marc del projecte Modul-dance ha realitzat una estada al Centre Nacional de la Dansa de Toulouse.
FITXA ARTÍSTICA
Direcció i creació Mizar Martínez Álvarez
Interpretació i co-creació Eulàlia Bergadà Serra
Assistència dramatúrgica Roberto Fratini Serafide
Música The Mamas & the Papas
Vestuari Marta Soto
Escenografia Víctor Peralta, Adrià Pinar
Il•luminació David Bofarull
Fotografia Guillermina Cardó
Amb el suport CND Toulouse (Residència) i el Servei de Graduats de l’Institut del Teatre
Amb el suport de modul-dance en el marc del Programa Cultura de la UE
El Plec
El Plec és una de les composicions sorgides d’un cicle de laboratoris anomenat L’immediatament al costat, en els quals la Sònia Sánchez investiga des de setembre de 2011. Aquests laboratoris es generen prenent el cos com a primer agent polític i l’afinitat com a sistema per donar lloc a una successió de trobades i composicions per tal de crear espais íntims, comuns, moments de reciprocitat.
En aquest treball, la Sònia se centra en la memòria interna i externa de cada plec i desplegament, sorgida dels sons i els silencis, les melodies i les dissonàncies, les passions i les comprensions, les actituds i els gestos, utilitzant cada experiència com uns moviments interns del terra que creen el relleu i les textures en la dramatúrgia.
Amb 33 anys de recorregut pel món de la dansa i la música, Sònia Sánchez segueix apostant pel seu ball, investigant-lo i prement-lo sense descans. Després de treballar amb artistes com Antonio Canales, Cristina Hoyos, Albert Pla, Núria Espert, J.M.Cañizares, Alfredo Kraus, Duquende, Tomatito…, Sònia, lligada al flamenc des de que va néixer, decideix el 2002 iniciar una nova fase d’indagació profunda en les formes d’ensenyament, creació, composició i transmissió d’aquest art. Sense ànim d’oblidar cap de les revolucions que la precedeixen, Sònia desenvolupa un mètode de coneixement i entrenament corporal inspirat en les eines del Body Weather (agafades curosament d’Andrés Corchero i Hisako Horikawa) i el flamenc (que va estudiar prop de Ciro, La China i molts d’altres).
Sònia Sánchez ha realitzat, en el marc del projecte de suport a la creació Modul-dance, una Carta Blanca de recerca al Centre Nacional de Dansa de París.
FITXA ARTÍSTICA
Creació i interpretació Sònia Sánchez
Col·laboració artística Joan Saura, Liba Vilavechia, Manel Vizoso, Patrícia Caballero, Eduardo Rodilla, Meritxell Roda
Amb el suport Mercat de les Flors
Col·laboració tècnica Centre Cívic Can Felipa, Centre Cívic Barceloneta, Centre de Creació Burg, Centre d’Investigació Ok Corral, L’Estruch, Graner fàbrica de creació
Amb el suport de modul-dance en el marc del Programa Cultura de la UE