• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

MANUEL SEGADE / AMANDA PIÑA, MAGDALENA CHOWANIEC Y DANIEL ZIMMERMAN

Sessió 2 SECCIÓ IRREGULAR: ‘Xerrada amb Manuel Segade’ / ‘Nou bio-accionisme vienès’

20 de novembre
ESPECTACLE PASSAT
  • Temporada

    2013-2014

  • Tarifa

    12€

  • Horari

    20:30h

Xerrada ‘Las ceremonias del cuerpo en la cultura conceptual catalana. Apuntes genealógicos desde el accionismo vienés’ amb Manuel Segade

Un recorregut històric no progressiu sobre les referències de l’accionisme vienès a Catalunya, prenent com a punt de partida les peces que Jordi Benito va presentar a la Fundació Joan Miró a principis dels anys 80.

Manuel Segade és llicenciat en Història de l’Art per la Universitat de Santiago de Compostela. Des de 1998 treballa en fragments d’una història cultural de les pràctiques estètiques de finals del segle XIX, publicant l’assaig Narciso fin de siglo (Melusina, 2008). Ha estat coordinador de continguts de Metrònom Fundació Rafael Tous d’Art Contemporani de Barcelona i comissari al Centro Galego de Arte Contemporánea de Santiago de Compostela. Com a comissari independent, ha realitzat projectes per a La Casa Encendida, ARCO, MUSAC, Centre d’Art La Panera o el Centro de Arte Dos de Mayo. Actualment prepara una revisió pel proper any de la història de l’Espai 10 i de l’Espai 13 de la Fundació Joan Miró.

‘Nou bio-accionisme vienès’, d’AMANDA PIÑA, MAGDALENA CHOWANIEC i DANIEL ZIMMERMAN

Nou bio-accionisme vienès és un sorprenent espectacle visual de reminiscències barroques que planteja una crítica mordaç sobre la societat contemporània. El producte que es deriva de Nou bio-accionisme vienès és un conjunt d’action paintings de gran format que documenten cada moviment i cada idea en una peça en què la dansa es transforma en pintura.

Amb mitjans molt simples —verdures i fruites orgàniques, teles, estris de cuina, un pal de fusta i el cos en moviment—, les dues actrius recontextualitzen els aspectes polítics i rituals de la tradició de l’action painting dels anys seixanta i setanta. Tot i la referència explícita a les peces de l’accionisme vienès, generalment interpretades per artistes masculins, aquesta nova forma d’accionisme és sens dubte una iniciativa femenina, portada a terme amb materials 100% orgànics.