2016-2017
12€
21:30h
Afasians –the last conference és l’esdeveniment més important al món de la ciència, i a més, és totalment irrellevant per a l’avanç científic. Comptarem amb les primeres declaracions en primícia de quatre membres de la tribu dels Afasians. Els Afasians ens explicaran els seus descobriments, incloent la destrucció del JO i l’obertura de la Caixa del Gat de Schrödinger, l’únic gat que està viu i mort al mateix temps. Els Afasians han demanat una taula i quatre micròfons. I un sofà per a la pausa, òbviament. No hi haurà Power Point, ni estadístiques, ni dades objectives, perquè això, allà, no es valora. De fet, els Afasians no són una tribu, ni fan descobriments, ni donen conferències, però ho anomenarem tribu, descobriment i conferència per entendre’ls.
Presentació personal LOSCORDEROS.SC
Les creacions de loscorderos·sc pretenen submergir al públic en narracions allunyades del simple retrat naturalista de la realitat. Per aconseguir-ho, utilitzen un llenguatge escènic basat en la relació entre text, fisicalitat, objectes i so, inventant originals atmosferes difícils de classificar. Si alguna cosa té aquest peculiar ramat d’ençà que va començar el seu recorregut al 2003, és una implicació emocional, física i energètica d’una particular contundència.
Presentació personal ZA!
Za! son una orquesta transoceánica y primitivamente futurística compuesta por dos personas: Spazzfrica Ehd y Papa duPau. Ambos son devotos de Ferran Adrià. Están influenciados no tanto por su metodología culinaria sino más bien por su vertiente estructuralista. El peculiar acento y el algoritmo con el que construye sus frases cuando habla es la principal fuente en la que se baña la banda de Pachamadretierrawah!. Por eso se sienten cómodos en las mezclas imposibles: jazz afrocubano con postrock, dancehall jamaicano con grunge, electrónica de fiesta rave con noise industrial, melodías balinesas con Black Sabbath o krautrock con música clásica contemporánea.
La idea de Za! para construir canciones surge de la no repetición. Cada canción tiene su propio sistema y contiene su lógica interna. El sistema usado para una canción no puede ser utilizado para ninguna otra. Si ponemos el plugin latino podríamos llamarlo “canciones Ad hoc”. A veces hay canciones que surgen de intentar imitar otras canciones pero por culpa del handicap técnico de la banda el resultado suele ser más una demolición en lugar de una imitación. Otras canciones nacen de las yuxtaposiciones, o bien de ritmos o bien de texturas o bien de estructuras. Muchas veces la estructura de canción son derivaciones de una sola idea. Otras veces imponer una limitación da sentido a la canción. Y siempre e la sensación que uno tiene la tocar es igual de importante que el resultado sonoro.
Lo realmente relevante para el asunto que hoy tratamos es la inteligencia extremadamente cósmica de los integrantes del grupo. ¿Por qué cósmica? Pues porque como el espacio que se pliega sobre sí mismo de tal forma que los dos puntos más lejanos son superpuestos y tienen una distancia igual a 0, la inteligencia extremadamente cósmica de Za! se pliega sobre sí misma de manera que es igual a ¿0?… mmm, esto debe ser un error, ya lo revisaremos… ¿Por dónde íbamos? Ah sí, el origen de las canciones. Bueno, en cualquier caso la gran mayoría de canciones suelen ser chistes internos y ocurrencias. Si no hay carcajada, idea desechada. Za! siempre apela al “Dürum de las Paridas”. El “Dürum de las Paridas” es un WHATEVER GIGANTE y rotatorio del cual se pueden extraer finas lonchas de fast food mental que sirve para nutrir los momentos ociosos de la banda. Claramente éste es el baluarte más importante y la contribución más notoria de la banda.
Creació, direcció i interpretació David Climent, Pablo Molinero [loscorderos.sc], Edu Pou, Pau Rodríguez [Za!] / Il·luminació Cube.bz / Espai sonor Za! / Partitures físiques loscorderos.sc / Tècnic so Mo / Vestuari Laia Muñoz / Producció Pilar López
Coproducció Mercat de les Flors– Sâlmon<, loscorderos.sc, Ajuntament de Barcelona – Festival Grec, Fundació Catalunya la Pedrera, Tercera Setmana – Festival Arts Escèniques València / Amb la col·laboració Graner fàbrica de creació, L’animal a l’esquena, Fabra i Coats fàbrica de creació / Amb el suport Generalitat de Catalunya ICEC