• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

‘Territori Mal Pelo’, per Carlota Subirós

‘Territori Mal Pelo’, per Carlota Subirós

 

Transcripció de la conferència realizada per Carlota Subirós, directora d’escena i fidel seguidora del treball de Mal Pelo, en el marc de la primera edició de Performances de la mirada, taller d’espectadors del Mercat de les Flors (temporada 2013-14). La conferència va tenir lloc uns dies abans d’assistir a l’espectacle L’esperança de vida d’una llebre al Mercat de les Flors. Els participants al taller van fer una visita a L’animal a l’esquena, centre de creació de Mal Pelo: van presenciar un assaig de l’obra, van conèixer la història i el projecte de l’espai, i finalment va tenir lloc aquesta xerrada de la Carlota Subirós. En un moment de la seva exposició, Pep Ramis, codirector del grup, s’hi va afegir per conversar amb ella i els assistents.

 

«Vaig tenir la fortuna de veure per primera vegada un espectacle de Mal Pelo quan tot just tenia divuit o dinou anys i estava descobrint, fascinada, el món de la dansa contemporània. Des de llavors he anat seguint, de prop o de lluny, la seva incessant feina de recerca i creació –espectacles, cursos, exposicions, actuacions úniques en espais específics, reflexió sobre la pròpia feina… Això m’ha permès descobrir que Mal Pelo, més enllà de les personalitats poderoses de María Muñoz i Pep Ramis i del seu fidel equip de col·laboradors, és una manera d’entendre l’art del cos en escena. És una manera d’acostar-se al moviment, a la presència, a la creació escènica concebuda com un espai de significació extraordinàriament fèrtil, tan carregat de força com de subtilesa. I Mal Pelo és també una manera de viure i de treballar. Mal Pelo és un món que té el cor al Mas Espolla, als afores de Celrà, i que des d’allà fa ressonar el seu batec en una poètica escènica marcada per la investigació constant i per un compromís profund amb la capacitat d’escriptura del cos en l’espai.»

Carlota Subirós

 

Descarrega la conferència sencera en PDF

 

Carlota Subirós Bosch (Barcelona, 1974) és llicenciada en Direcció Escènica i Dramatúrgia, amb el Premi Extraordinari de l’Institut del Teatre (1997), i llicenciada en Filologia Italiana amb el Premi d’Honor de la Universitat de Barcelona (2001). Ha dirigit més d’una vintena d’espectacles professionals, l’últim, La rosa tatuada, de Tennessee Williams, al TNC (2013). Entre 2003 i 2011 va formar part de l’Equip de Direcció Artística del Teatre Lliure, amb responsabilitats en la programació del teatre i en l’edició de la publicació DDT, Documents de Dansa i Teatre. Entre els seus espectacles es poden destacar Els estiuejants (2006), de Maksim Gorki; Après moi, le déluge (2007), de Lluïsa Cunillé; Jugar amb un tigre (2008), de Doris Lessing; Rodoreda, un retrat imaginari (2008), basat en l’obra de Mercè Rodoreda; Alícia (2009), basat en l’obra de Lewis Carroll, o Les tres germa- nes (2011), d’Anton Txékhov, entre d’altres. Ha traduït al català nombroses obres dramàtiques i imparteix diferents cursos a l’Institut del Teatre i a l’Obrador Internacional de Dramatúrgia de la Sala Beckett. Des de 2013 forma part del comitè de lectura del Teatre Nacional de Catalunya. En aquest darrer any va col·laborar en el procés de creació de l’espectacle L’esperança de vida d’una llebre, de Mal Pelo, i en l’edició del llibre Swimming Horses, que repassa la trajectòria d’aquesta companyia dirigida per Pep Ramis i María Muñoz.

 

Edició: Agost Produccions i Mercat de les Flors

Amb el suport de:

cultura_bn_h3