del 16 al 18 de juliol

PEEPING TOM Vader. GREC’14

Compartir

La companyia que va seduir els espectadors del Grec 2012 amb l’aplaudit muntatge 32 rue Vandenbranden porta a Barcelona la primera part d’un tríptic de dansa i teatre sobre pares, mares i fills.

Perquè els homes milloren amb els anys;
I tot i així, i tot i així,
és un somni meu, o és veritat?
William Butler Yeats

Vader transcorre a la zona de visites d’una llar d’avis, els alts murs de la qual suggereixen que l’acció té lloc a les profunditats. Al mig de les tenebres, en un lloc entre el món dels vius i el món dels morts, hi ha la figura del pare, que sembla distanciar-se cada cop més de la comunitat humana. El seu progressiu esvaïment es dibuixa, no des de la història d’un ésser individual, sinó des de la mitologia del pare. En unes escenes que esclaten en acció i s’aturen sobtadament, la seva figura sembla alhora divina i ridícula, posseïdora d’una vida mental de vegades rica i de vegades desconnectada, decadent, buida. Potser el seu passat amaga un secret profund o potser és boig o víctima dels deliris. La resta de residents i el personal de la llar d’avis se’l miren divertits o amb odi, amb afecte o indiferents. La peça es desenvolupa en l’ampli territori entre la percepció i la  realitat, mostrant la manera com el temps sembla alentir-se per als més grans, igual que el ritme dels seus gestos; el discurs articulat es percep com a estàtic i la música com a soroll, o el món mateix només sembla tenir sentit com a encarnació d’un record. Amb agudesa i saviesa, Vader explora el moment en què els records (o potser són fantasies i al·lucinacions?) d’un home gran, una mena de Don Quixot dels nostres dies, amenacen constantment de convertir en fantasies les realitats de la vida diària.

Una coproducció del Grec 2014 Festival de Barcelona, el Theater im Pfalzbau (Ludwigshafen, Alemanya), el Royal Flemish Theatre-KVS (Brussel•les, Bèlgica), l’Hellerau European Center for the Arts (Dresden, Alemanya), Les Théâtres de la Ville de Luxembourg (Luxemburg), el Théâtre de la Ville (París, França), la Maison de la Culture (Bourges, França), La Rose des Vents (Villeneuve d’Ascq, França) i Le Printemps des Comédiens (Montpeller, França).
Amb el suport de Sommerszene, Szene Salzburg (Salzburg, Àustria).
Peeping Tom vol agrair la seva col·laboració a Héloïse da Costa, Blandine Chartier i el Seniorencentrum Brussel vz.
Amb el suport de les Autoritats de Flandes.

Direcció Franck Chartier
Assistència a la direcció i dramatúrgia Gabriela Carrizo
Creació i interpretació Leo De Beul, Marie Gyselbrecht, Hun-Mok Jung, Simon Versnel, Maria Carolina Vieira, Yi-Chun Liu i Brandon Lagaert, amb la col·laboració d’Eurudike De Beul
Assistència artística Seoljin Kim, Camille De Bonhome
Composició sonora Raphaëlle Latini, Ismaël Colombani, Eurudike De Beul, Renaud Crols

Fitxa completa

Arranjaments Raphaëlle Latini, Ismaël Colombani, Eurudike De Beul, Renaud Crols
Mescla musical Yannick Willox
Disseny d’il·luminació Peeping Tom, Giacomo Gorini
Disseny de vestuari Peeping Tom
Disseny d’escenografia Peeping Tom, Amber Vandenhoeck
Construcció de l’escenografia KVS-atelier
Direcció técnica Filip Timmerman
Tècnic Hjorvar Rögnvaldsson, Wout Rous, Amber Vandenhoeck
Producció i management Anastasia Tchernokondratenko
Mànager Quentin Legrand
Distribució Frans Brood Productions
Producció executiva local Músiques creuades / Agnès Blot

Actualitat

Cicle

Informació pràctica

Temporada: 2013-2014

del 16 al 18 de juliol

22 h

Sala MAC

26 €

Durada: 90 minuts

Més informació

GREC 2014

 

Relacionats

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis mitjançant l’anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerarem que n’accepta el seu ús. Pot canviar aquesta configuració i obtenir-ne més informació aquí.

x