• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

JUAN DOMINGUEZ / AMALIA FERNANDEZ

Todos Los Buenos Espías Tienen Mi Edad

  • Temporada

    2008-2009

L’ESPECTACLE

El treball de Juan Domínguez es basa en preguntes sobre el medi teatral. Treballant en la relació entre diferents codis, les seves obres proposen la dissolució entre la ficció i la realitat. A TLBETME, “ens convida a viure l’abans, el durant i el després de la producció d’una obra, i tot això, de forma simultània. El present és futur, és passat. Proposa als espectadors que espiïn els intervals entre l’emergència d’idees per a coreografies i la coreografia d’aquestes idees. […] Les accions emfasitzen les relacions entre l’escriptura i la lectura de la pròpia obra. Llancen els espectadors dins de la galàxia de les al·lucinacions, del món dels somnis, de l’espai de la imaginació, o serà en l’espai dels pensaments on ens barregem en un contacte íntim amb el coreògraf? El dispositiu sembla proposar distància, però, finalment, tenim la sensació de fer l’amor amb els pensaments de l’artista, amb nosaltres mateixos, amb tots dos alhora. És ell? Ets tu? Sóc jo? Espiem i som espiats.”

LA FITXA ARTISTICA

Creació i interpretació Juan Domínguez Assistència artística Cuqui Jerez Maquillatge i efectes especials Pedro R. de Diego, Irene Puche

Coproducció Espace Pier Paolo Pasolini (Valenciennes, França), Consejería de las Artes – Dirección General de Promoción Cultural (Comunidad de Madrid), Cuqui Jerez Amb el suportin situ productions/Xavier Le Roy Aquesta peça va formar part del projecte 5 (p5), que va rebre el suport de: Tanzwerkstatt Berlin, Podewil (Berlín), Vooruit (Gent), STUK (Lovaina)

Anne Passant

LA COMPANYIA

El treball de Juan Domínguez (Valladolid, 1964) es basa en preguntes sobre el mitjà teatral. Intèrpret i coreògraf format en dansa clàssica, contemporània i vídeo a Espanya i EEUU, treballa la relació entre diferents codis, les seves obres proposen la dissolució entre la ficció i la realitat. Rep beques per a estudiar a l’escola Movement Research de New York, ciutat on també estudia diferents tècniques i ioga. Des de 1987 treballa com a intèrpret amb les companyies Bocanada danza, Blanca Calvo Cía., Los Ballets de Madrid, Carmen Cortés i Olga Mesa Cía. També amb els coreògrafs Iñaki Azpillaga, Cesc Gelabert, Ana Buitrago, La Ribot, Cuqui Jerez, Gilles Jobin, Jérôme Bel, Xavier Le Roy i Tino Shegal. Treballa com a assistent de coreografia amb La Ribot, Gilles Jobin, Carmen Cortés, Olga Mesa i Cuqui Jerez. Des de 1993 imparteix classes i tallers de dansa i composició i des de 1992 treballa en les seves pròpies peces col·laborant amb Blanca Calvo, Iñaki Azpillaga, Ana Buitrago, Susana Casenave i Carmen Cortés. Individualment crea els vídeo-dansa Un jarro de agua fría (1993), Bradou(1994), Jarabe Tapatio (1995). També les peces Pollo directamente(1995), El Pelirrojo (1997), The taste is mine (2000), Todos los buenos espías tienen mi edad (2002), The application (2005), l’òpera Seven attempted escapes from silence(2005), Shichimi togarashi (2006), Todos los buenos artistas de mi edad están muertos(2007), De la… a la… (2007),Don’t even think about it (2008). Artista en residència a Podewil (Berlín, Alemanya) entre 2004 i 2005. Des de 2003 és director artístic del Festival In-Presentable (La Casa Encendida, Madrid).