• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Muriel Romero / Pablo Palacio

Stocos

15 i 16 d’octubre de 2011
ESPECTACLE PASSAT
  • Temporada

    2011-2012

  • Tarifa

    12€ – 10€ (tarifa E)

  • Horari

    15 d’octubre: 21h - 16 d’octubre: 19h

  • Espai

L’ESPECTACLE

La ballarina i coreògrafa Muriel Romero i el compositor Pablo Palacio s’uneixen per crear Stocos, un projecte transdisciplinar i tercera part d’una trilogia centrada en l’anàlisi i el desenvolupament de la interacció entre el gest sonor i el gest corporal en un espai de so tridimensional. Aquesta sèrie de peces tenen lloc dins d’una instal·lació d’altaveus que rodegen públic i escenari i dins de la qual els objectes sonors es desplacen i transformen seguint trajectòries espacials relacionades amb el moviment dels ballarins.

L’escenari esdevé un entorn interactiu on les propietats acústiques i visuals emergeixen de les interaccions entre la ballarina i la simulació, que sincronitza en temps real l’activitat de la ballarina a l’escenari amb els moviments de grups d’individus.

FITXA ARTÍSTICA

Concepció i idea Pablo Palacio, Muriel Romero
Coreografia Muriel Romero
Interpretació Ruth Maroto, Muriel Romero
Composició de so en 8 canals Pablo Palacio
Simulació visual interactiva Daniel Bisig


Producció
 Muriel Romero, Pablo Palacio
Coproducció Mercat de les Flors, Comunidad de Madrid
Amb el suport UnterwegsTheater (Heidelberg, Germany), Teatros del Canal (Madrid)
Agraïments Sergio Luque Ancona, Robert Wechsler

ELS ARTISTES

El treball de Muriel Romero se centra en el desenvolupament de tècniques coreogràfiques generatives que l’han dut a ser guardonada internacionalment en nombroses ocasions. Ha estat primera solista de companyies com Deutsche Oper Berlin, Dresden Semper Oper Ballet, Bayerisches Staatsballet Munchen, Gran Théatre de Genéve o Compañia Nacional de Danza i ha treballat amb coreògrafs com William Forsythe, Saburo Teshigawara o Jiri Kylián.

Pablo Palacio és compositor i psicòleg amb un treball que se centra en la transformació de so i les connexions entre imatges sonores que sorgeixen en una composició. Les seves creacions han estat interpretats a tot el món, treballant activament en les arts escèniques d’arreu. És professor d’espai sonor del Máster de Práctica Escénica Contemporánea y Cultura Visula de la UAH.

Daniel Bisig treballa com investigador al Laboratori d’Intel·ligència Artificial de la Universitat de Zuric i a l’Institut de Música per Computador i Tecnologia Sonora de la Universitat de les Arts de Zuric. Ha realitzat nombrosos treballs interactius amb coreògrafs com Jiri Kylián o Pablo Ventura.