• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

SHANTALA SHIVALINGAPPA

Namasya

26, 27 i 28 de febrer de 2010
ESPECTACLE PASSAT
  • Temporada

    2009-2010

L’ESPECTACLE

El projecte Namasya és fruit d’una vetllada organitzada al voltant de dos solos que Shivalingappa va treballar amb dos coreògrafs que admira, Pina Bausch i Ushio Amagatsu, ambdós amb uns universos coreogràfics molt personals i originals que la commouen i s’obren pas pels seus propis ressons i per la seva sensibilitat artística. A aquests s’hi afegeixen dos solos més, un de Savitry Nair i l’altre de la mateixa Shivalingappa. Al llarg de les quatre peces demostra un talent tan gran que fa que el virtuosisme sembli la seva segona natura.

FITXA ARTÍSTICA

Concepció, direcció artística i execució Shantala Shivalingappa
Disseny il·luminació i direcció tècnica Nicolas Boudier
Disseny vídeo Alexandre Castres
Tècnic vídeo Baptiste Klein
Producció Per Diem & Co / Pierre Barnier
Coproducció Théâtre de la Ville, París
Estrenada al Théâtre de la Ville, París, 2007

LA COMPANYIA

Nascuda a Madras (Índia) i educada a París, Shantala Shivalingappa és filla tant d’Orient com d’Occident. Profundament influïda i inspirada per la puresa i l’elegància que caracteritzen l’estil del mestre Vempati Chinna Satyam, es va dedicar al kuchipudi, una forma de dansa clàssica del sud de l’Índia, i va rebre una formació intensa i rigorosa de part del seu mestre. A partir dels 13 anys, va treballar amb alguns dels artistes més destacats de la nostra època, com ara Maurice Béjart (1789… et nous), Peter Brook (per a qui va interpretar Miranda a The Tempest i Ofèlia a Hamlet), Bartabas (Chimère), Pina Bausch (O DidoNéfès i Bamboo Blues) i Amagatsu (Ibuki). Aquestes experiències fan de la seva trajectòria artística un recorregut únic. Actualment, Shantala Shivalingappa divideix el seu temps entre diverses ocupacions: les gires, l’expansió de la seva tasca coreogràfica en l’estil kuchipudi i la col·laboració amb diversos artistes en l’àmbit de l’exploració de la dansa, la música i el teatre.