• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Peeping Tom

Moeder

Del 9 al 12 de febrer
ESPECTACLE PASSAT
  • Temporada

    2016-2017

  • Durada

    70'

  • Tarifa

    28 €

  • DIVENDRES JOVE

    10€

  • Horari

    20 h (dg 18 h)

  • Espai

Moeder, el segon lliurament de la trilogia que va començar amb Vader (Pare, 2014) i finalitzarà amb Kinderen (Fills, 2018), és una obra sobre la memòria que explora fins a quin punt el teixit de la vida és un mosaic o una xarxa que componem col·lectivament. Peeping Tom tracta el tema i la figura central (la memòria i la mare) d’aquest espectacle amb la mateixa mirada sensible i sarcàstica amb què aborda totes les seves produccions. Moeder és divertida i inquietant alhora. Pertorbadora però estranyament familiar: hi reconeixem la fascinació que ens produeix la sensació que el món ens sobrepassa, la mateixa mirada amb què observem, divertits, els nostres intents titubejants de fer encaixar aquest món en les nostres concepcions. No és estrany, doncs, que els intents dels intèrprets per construir la figura de la mare i els seus mons interiors en provoquin, alhora, la desconstrucció.

Gabriela Carrizo (Argentina) i Franck Chartier (França) van fundar Peeping Tom l’any 2000. El segell de la companyia és una estètica hiperrealista ancorada en un escenari concret. En les seves obres, els directors creen un univers inestable que desafia la lògica del temps i de l’espai: l’aïllament ens condueix a un món inconscient de malsons, pors i desitjos del qual els directors se serveixen hàbilment per mostrar la part fosca d’un personatge o d’una comunitat. En la seva exploració del llenguatge del moviment i la interpretació, res no és mai gratuït i la condició humana sempre hi és present com a font d’inspiració inesgotable. Mitjançant l’ús de tècniques d’edició cinematogràfica, aconsegueixen ampliar els límits de la trama, que sempre apareixen com un contorn més que no pas com un element perfectament definit. Han rebut molts premis de prestigi, com ara el Premi al Millor Espectacle de Dansa a França 2015 per Le Salon.

Producció Peeping Tom / Direcció Gabriela Carrizo / Assistent a la direccció i dramatúrgia Franck Chartier / Creació i interpretació Eurudike De Beul, Maria Carolina Vieira, Marie Gyselbrecht, Brandon Lagaert, Hun-Mok Jung, Yi-Chun Liu, Simon Versnel, Charlotte Clamens / Figurants Rita Rigolfas, Xefo Guasch, Glòria Agustí, Enric Sentís, Avelina Torras, Mercedes Tura, Roma Rodrigues Ramos / Assistència artística Diane Fourdrignier / Composició so i arranjaments Raphaëlle Latini, Renaud Crols, Glenn Vervliet, Peeping Tom / Mescla so Yannick WilloxPeeping Tom / Disseny il·luminació Giacomo Gorini, Amber Vandenhoeck / Disseny vestuari Diane Fourdrignier, Kristof Van Hoorde, Peeping Tom / Disseny escenografia Amber Vandenhoeck, Peeping Tom / Construcció escenografia KVS-atelier, Peeping Tom / Direcció tècnica Filip Timmerman / Enginyer il·luminació Amber Vandenhoeck / Enginyer so Hjorvar Rognvaldsson / Assessor mètode Foley Elias Vervecken / Producció i mànager gira Anastasia Tchernokondratenko / Mànager companyia Quentin Legrand / Mànager gira Lulu Tikovsky

Coproducció Theater im Pfalzbau (Ludwigshafen), Taipei Performing Arts Center (Taiwan), KVS – Koninklijke Vlaamse Schouwburg (Brussel·les), Grec Festival  de Barcelona / Mercat de les Flors (Barcelona), HELLERAU – European Center for the Arts Dresden, Les Théâtres de la Ville de Luxembourg, Maison de la Culture (Bourges), Scène Nationale La Rose des Vents (Villeneuve d’Ascq),  Festival Aperto/Fondazione I Teatri (Reggio Emilia), La Bâtie Festival de Ginebra
Moeder rep el suport de Theater im Pfalzbau (Ludwigshafen, DE) i Taipei Performing Arts Center (Taiwan), dos socis claus a la trilogia Vader, Moeder i Kinderen
Amb el suport Les autoritats flamenques / Distribució Frans Brood Productions / Agraïments Alexandre Obolensky, Jean-Philippe Altenloh, Romy Beni, Heidi Ehrhart, Ina Peeters, Elias Vervecken, François Heuse, Theater Froe Froe

#PeepingTom #moeder

Dissabte 11 de febrer, Mitja Hora Abans de la funció, Sessió d’introducció a l’espectacle

Divendres 10 de febrer, Conversa després de la funció