26, 27 i 28 de març de 2012 (15:30 – 18:30h)

Taller Bojana Cvejić

Compartir

LOCALITATS EXHAURIDES

Les localitats per aquest taller estan exhaurides

EL TALLER

Aquest seminari de tres dies se centra en dues línies d’investigació sobre les pràctiques coreogràfiques a Europa des del final dels anys 90:

1. Què és la metodologia dels problemes i com opera en la dansa contemporània i la performance? Com poden les performances “expressar” els pensaments situats en l’experiment, en comptes de representar conceptes extrets de la teoria crítica?

2. Quines són les formes específiques de vida i treball que la performance i la dansa han desenvolupat recentment? Com aquestes condicions materials relacionades amb el postfordisme, el capitalisme post-industrial i la producció immaterial modelen la producció, execució i recepció de la coreografia? Què resulta crític, enginyós, resistent, empowering o còmplice en aquestes pràctiques?

Aquest seminari es basa en dues aproximacions teòriques relacionades i dispars, la noció d’expressió en la filosofia de Gilles Deleuze, Spinoza, etc. i les qüestions al voltant del treball plantejades pels marxistes italians post-operaistes (Paolo Virno, Maurizio Lazzarato etc.), i inclou el visionat d’enregistraments de performances.

LECTURES

1. Gilles Deleuze, “Having an Idea in Cinema”, ed. E. Kaufman and K. J. Heller,  Deleuze and Guattari: New Mappings in POlitics, Philosophy and Culture, Univ Minnesota Press, 1998, 14-19.
2. Pierre Macherey, “Encounter with Spinoza,” P. Patton, Deleuze A Critical Reader, Blackwell, 139-161.
3. Andrew Hewitt, “Introduction” (Social Choreography: Ideology as Performance in Everyday Movement and Dance, Duke Univ Press, 2005 and Interview with Sergej Pristas from Frakcija.
4. Isabelle Stengers, “Including Non-humans into Political Theory,” manuscript, courteousy of the author.

BIOGRAFIA

Bojana Cvejić és teòrica i coreògrafa en l’àmbit de la dansa contemporània així com al de la performance. Treballa també com a performer i dramaturgista i ha publicat en revistes i antologies d’arts en viu, música i filosofia. És autora de tres llibres (Anne Teresa De Keersmaeker: A Choreographer’s Score, Mercatorfonds/Actes Sud, 2012 encara en impressió). Juntament amb Jan Ritsema, Cvejić ha desenvolupat una pràctica teatral a diverses performances des de 1999 ((TODAYulysses, per exemple, l’any 2000) i ha col•laborat com a dramaturgista amb Xavier Le Roy, E. Salamon, M. Ingvartsen, C. De Smedt…; és membre del col•lectiu TkH Editorial; docent a la Universitat d’Utrech, a P.A.R.T.S. (Brussel•les) i a la SNDO (Ámsterdam) i desenvolupa plataformes de treball col•lectiu (PAF, St. Erme, 6MONTHS1LOCATION). Actualment Cvejić està acabant el seu doctorat al centre de recerca de filosofia moderna europea a la Universitat de Kingston.

Amb la col·laboració de:
Fundació Antoni Tàpies

Actualitat

Cicle

Informació pràctica

Temporada: 2011-2012

26, 27 i 28 de març de 2012 (15:30 – 18:30h)

10€

Més informació

Secció Irregular

Relacionats

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis mitjançant l’anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerarem que n’accepta el seu ús. Pot canviar aquesta configuració i obtenir-ne més informació aquí.

x